Sammanfattning av 2008 för Lisa och Dusty

Ja.. vart ska man börja nånstanns?

Efter funderingar och grubblerier under ett tag så bestämde jag mig nånstanns i början av året för att strunta i att köra lydnad med Dusty. Viljan och glädjen fick vi inte riktigt till och det kändes mest jobbigt. Så, ingen lydnad men desto mer tid till agilityn blev det detta år!

AGILITY

Vi startade året med noll pinnar och i klass 1. På första agilitytävlingen i februari i Fagersta fick vi inget nollat lopp men ett lopp med 5 fel och näst snabbaste hunden!

Det var ju kul men sen blev det en liten svacka som varade ett tag….. diskningar, klantarsel till matte som handlade som en idiot och en seg hund kändes ju lite deppigt, men sen kom Alex (tack min personlige coach i hundträningen! ) på en sak och på 2 veckor vände vi från diskningar till 6 stycken riktiga kanonlopp!

Jag pratar förståss om SSBKs tävlingar där vi i slutet av juni på 6 lopp, nollade 4 lopp och fick våra första efterlänkade pinnar i 3 av loppen!  

Sen gick det i en rasande fart, på totalt 1 månad och 14 dagar plockade vi alla pinnar i agility och hoppklass 1 och blev därmed uppflyttade i 2:an. Agilitymålet för iår blev alltså klarade vi alltså av! Tjohoo!

Vi hann även med att gå kurs för Jenny Damm.

VALLNING

Målet detta år var att komma igång mer med vallningen och kanske kanske klara av ett VP. VPt blev nu inte av men valla har vi gjort…

Efter kurs för Tina Rosberg och Stefan Engström vallade vi på flitigt och det var väl rätt hyfsat precis vid början av sommaren men då skadades ju tyvärr Pax och sen blev det ofrivillig vila från vallningen för oss med eftersom våra tränings o bilkompisar nu inte kunde valla på nån månad eller två…..

När vi väl tog upp vallningen igen mer ordentligt så var det långt ifrån bra och Dusty och jag ägnade snarare mer tid åt att bråka med varann i hagen än att valla.

Nya tag för Bobby Daizel nere i Skåne och nu f-n ska vi utvecklas under 2009 till det bättre!

Det hanns även med att gå en visselkurs för Sven Sognevik om man nu nån gång i framtiden kan bli så duktig att  man kan använda en vallvisselpipa! *ler*

Mentalt har Dusty utvecklats, han har blivit lite klokare (mmm…….kankse….hahaha). Nej man man märker att vi två hittat varandra mer nu, vårt samspel (okej inte alltid när vi tävlar) men i vardagen är bra, även om nu Dusty alltid kommer att vara lite knäpp i huvudet… (förlåt skrutt)

IRLÄNDSK DANS

Ja. hur gick det för mig med dansen då? Jag har hunnit träna mer iår, varit iväg på en del gig med min underbara dansgrupp Irish Connection, dansa på NM där jag placerade mig på 3:e plats i en solodans och 3:e plats med gruppen.  Nästa år, nya utmaningar, kanske kanske åker vi till EM i april med gruppen men vi får se…… 

Sist men inte minst så avslutade vi året med en liten joker…… Jag pratar såklart om Bowie! Men han tillhör framtiden så honom får ni läsa om i framtida bloggar….. 

Vad 2009 kommer att bära det får vi se, men har ju självklart mål med både mig själv och mina hundar!

Så, träna på flitigt med din 4benta vän så syns i på träningar och tävlingar under 2009 där resultaten kommre att bli lika bra som det gågna året, om möjligt kanske ännu bättre?!!!???

 Dustys första rosetter i agilityn med där det var nollade lopp!

Massa Kramar Lisa och Dusty (o självklart Bowie)!

Meddelanden ?
Madde:
Ni har haft ett sånt fantastiskt agilityår!
Tyvärr kommer jag nog inte och kollar imorgon när ni kör, har ju inte fått mitt förbannade busskort än Men på söndag ses vi åtminstonde!!!
Tessan:
Vilket år. Nästa år kommer att bli mer fullspäckad än året som var om jag gissar rätt. Härligt att du ska ha kvar Bowie. Hoppas ni kommer hem snart så jag kna komma förbi hos er. Kram
Alex o dogz:
Jadu, Dusty är inte den lättaste hunden att förstå sig på! Men det gick tillslut iaf!!! Viktigast att ni har roligt åp framtida tävlingar så blir ni livsfarliga!!! Bowie ska bli rolig att följa, din helt första EGNA hund! F-N vad kul, all lycka där!
Massa kramar
Elli & Exor:
Ett fanstastiskt år och ni är så otroligt duktiga. Lycka till under 2009!! Vi får försöka få till några träningstillfällen tillsammans under detta året =) Go For It Gumman. Håller tummarna för er. Kramizz Elli & X
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

