Vilken vecka….. =)

Ja, vad säger man…. vilken vecka…..

Egentligen så började det redan förra veckan på lördagen med klass 2 tävlingarna i Kista för Dusty och mig. En klass om dagen. På lördagen så var det agilityloppet. Han kändes ganska seg och så gick han ut i mitten av slalomet…. Disk blev det.

Söndagen och hopploppet kändes bra, men denna gång var Dusty riktigt nonchig och ville inte alls. Det är ju inte acceptabelt så jag gick av banan med honom för det blev bara pannkaka av loppet, disk med andra ord….

Omladdning till måndag och premiären för våra laglopp, och nu så valde jag en annan strategi med att ladda upp honom, ställde mer krav på honom från första början och det hjälpte! Tyvärr så råkade vi diska oss efter A-hindret då han sprang in i fel tunnelingång…… oopps….Nu var jag i alla fall mer nöjd med loppet eftersom det var mer fart och att han tog alla KF hinder fint! Som lag så diskade vi oss….

Tisdagen då. Ja, ni har hört det förrut och ni får höra det igen…. Disk blev det denna gång med, jag missade att han inte tog muren och så sprang han förbi….  Laget klarade sig ändå bra trots vår disk och fick placering 9/13. Känns ju kul! Bra jobbat mina kära lagkamrater!

Såååå… vad säger man… av 4 möjliga starter så vart samtilga disk…. känns ju inte så kul att starta agilityåret med detta men men. Vi vet ju vad vi ska träna på nu i alla fall…… suck suck….

Ett annat stressmoment denna vecka var att jag igår skulle skriva teoriprovet för körkortet. Har inte haft ro att plugga så mycket som jag egenligen borde men tänkte att det får väl bära eller brista….. Som tur var så klarade jag det! Bara upplörningen kvar då…… Jippie….. eller nått…..

IDAG gällde det så alltså…. Uppkörning. Man måste numera nämligen ha teori och uppkörning i nära anslutning till varandra, samma dag eller inom en vecka ca…..

Hade jobbat natt och det fanns väl egenligen både för och nackdelar med det…. Fördelen är att jag inte kunde tänka för mycket och bli nervös eftersom jag var tvungen att koncentrera mig…

Uppkörningen då. Jag och min körlärare Gerri kom till Vägverket, gjorde säkerhetskontrollen av bilen innan och fixade med den så att den såg fin ut.

Den var det bara att tuta och köra. Min uppkörningssnubbe var lite läskig… sa inte så mycket och typ, ”kör rakt fra,, sväng vänster mm”. När jag nån gång mer konstaterade, ”ja du menar där framme?” så sa han ingenting….. Kontisgt att man kan bli nervös för mindre….

Som sista grej så skulle jag parkera i en ruta mellan två bilar på en parkering. Jag fick välja själv vart jag ville parkera och mit dumma as väljer ju självklart en minsta fickan och att backa in mellan bilarna. MEN, efter lite trixande och fixande så fick jag till det, och ÄNTLIGEN så var vi klara och jag vart GODKÄND!!! =)

Så nu kommer jag att ut och köra och göra Sveriges vägar lite osäkra… Hundflocken på nya äventyr!!! hahaha….

Nu ska jag sova lite, jobbar 3 nätter till nu, om jag nu kan det…. Är ju fortfarande lite uppskruvad.

/KRAMAR LISAN

Meddelanden ?
Alex o hundar!:
Det är bara så underbart gumman, du och jag på vägarna 2009 – kan det bli roligare? Tack för att du ringde till mig först och berättade nyheten! Nu tar du NEN NEON på en tur så åker vi ner till somollisträffen nästa helg! Fan vad underbart!!!

MASSA KRAMAR

Namn:
Hmm.. pinsamt att man stavar fel, NEA NEON ska det ju vara…
Cissie:
Nämen GRATTIS, gud så kul! Jag som precis vant mig vid att Alex kör. Kommer kännas megaskumt. Men ni är så vansinnigt DUKTIGA med allt! Skönt att ni har bil ni kan träna med.
Kram
Cissie:
O du Dusty kommer snart igen;-)
Ullis,Diesel&Maq:
Hurra, hurra vad du är bra! Tuta o kör nu
Boa och Ullet:
GRATTIS!!! Hjälp va kul!! Vi får hoppas att du brummar runt riktigt mycket nu och visar alla hur snyggt du kör!
Fick ju chans att se dig och Dusty för första gången på stora Stockholm och ni va ju grymma! Man har svackor i all form av träning men det är ju så man utvecklas =). Jag vet i alla fall vem jag ska fråga om hjälp sen när jag ska våga mig ut och träna/tävla! Kramar!
jenny:
Grattis grattis grattis… körkort är härligt! Man blir så fri…(att börja miljöförstöra världen, orsaka olyckor, bränna fram i 190 och framförallt fullt lagligt klaga på alla andra som kör bil…) men härligt är det absolut!!!!! Och när det gäller tävlandet så ta bara nya tag med Dusty så kommer det gå bättre, man kan ju inte lyckas med allt på samma vecka! Än en gång grattis!
Maria Eros Dex:
SuperGrattis till körkortet!!!
Kram från oss
Tessanq:
Grattis..
vilken lycka..Kram från oss alla i familjen..
Carro & Vidrus:
Grattis till körkortet, jag visste inte att du inte hade det redan !
Då kanske vi kan dela körning om vi ska åt samma håll någon längre sträcka framöver.
Grattis och kram!
ellan:
Jäklar va skönt! Grattis.. Inte roligaste tiden att vara ny framför ratten i det här vädret. Det är lite läskigt med halka. Men fan va skönt det är med körkort =) Otur också med tjurgubben, det räcker med nervositeten man samlar på sin innan tycker man ju. Grattis =)
Madde:
GRATTIS BRUDEN!
matilda:
nämen grattis
det gick fort, vart har du kört någonstans? var det inte fruängen?
Lisa:
TACK för alla grattisar! =)
Till Carro, ja vi kan ju dela på körning nån gång, kan ju va skönt.
Till Matilda; Så fort gick det inte med körkortert, började övningsköra i början av sommaren…. och bara på Fruängens bilskola, helt underbara alla i den personalen. =)

Kramar

Lottie:
Hej Stockholm! Vem är Nea Neon??? kraam ps. well done med körkort!!!
Mamm E:
Super grattis – vad härligt med ditt körkort. Kram Erika
Julia:
Grattis till körkortet!
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

