Agilitytävlingen i Linköping 090228

I lördags så åkte mötte Ullis med Diesel och Mac, Madde med Ila och jag med Dusty och Bowie hemma hos mig för att dra till Linköping och klass två tävlingarna!

Ja hur gick det då?

Vi började med Agilityklassen. Dusty ville inte taggas igång med kampen, toligen pga av att det var så trångt inne men fick igång honom i alla fall. Loppet kändes bra, jag var mer på än jag brukar på tävlingarna och Dusty kändes pigg! På slalomet så har jag fått tipset att säga kör, kör kör….. När det var två pinnar kvar så tog luften slut för mig och tog ett andetag… och själklart så gick Dusty ut ur slalomet…. Lite synd… och klantigt av mig. Sen fick vi även fel för en tunnelingång….

Jag var dock ändå nöjd med loppet delvis, kändes bra och Dusty var pigg!

Hopploppet kändes också bra, fick väl inte Dusty riktigt där jag ville alla gånger, lite långt ute från linjen men han var tagad och pigg och allt gick bra (även slalomet) tills han av någon anledning fick för sig att en tunnelingång inte var bra och vägrade. Han vägrade även i samma tunnel när Madde körde honom i det inoffa loppet som hade samma bana så han fick väl för sig något där antar jag…..

Duktiga Madde och Ila tog pinne nr 2 i Hopploppet, Ullis och Diesel nollade tyvärr inte sig men det var snygga lopp!

Det var en fotograf som tog kort på alla lopp! Här är några av de bilder som han tog på oss!

Dusty ser väldigt koncentrerad ut

Äntligen i mål.... 

Min lagkompis Svante tyckte om min stil på detta kort..... peka med på händerna, kolla åt ett annat håll och Dusty tittar åt ett annat.....Hahaha..... Men det vart rätt i allla fall just här.....

Galen blick!

Efter tjat så kom även denna bild med...... =)

Meddelanden ?
Boa:
Fina bilder på dig och agilityvovven =)!
Ullis,Diesel&Maq:
Tack för trevligt sällskap! Varför tog du inte med bilden där det ser ut som du dansar irländskt-den tycker jag var skoj Nästa gång tar vi väl med oss lite fler pinnar hem? JAAAAA!!!!
Madde:
Hahaha, tänkte på samma bild med dans-steget!
Ni var jätteduktiga och nästa gång sitter pinnarna! Kramar
Svante & Fri:
Jättebra bilder !! Och du vet vilken bild jag gillade mest, eller hur…? Insåg precis när jag tittade på dig att du ÄVEN blundar !!! Hur snyggt som helst !! Menmen, nästa gång plockar du en pinne, det är jag säker på…
Kram från Svante & Fri till spralliga Dusty, söta lilla Bowie och….Dig matte Lisa..!
Lisa:
Är faktiskt inte såå säker på att jag bundar helt i alla lägen….
Även fast det kanske ser ut så så tror jag inte det…. skyller på mina asiatiska ögon….hahaha!

Kram

Svante:
Jag hoppas du INTE blundar i ALLA lägen när du tävlar… hehe !!!
Hanna:
Såg precis agilityloppet! Såg ju skitbra ut innan slalommissen! Du får helt enkelt träna lite kondis så att du inte tappar andan sådär 😉 Ska upp till Sthlm helgen 14-15 mars så då syns vi nog?
Julia:
Härliga bilder, gillar den andra bilden jättemycket!
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

