Bajshunden Bowie……

Mmmmm…..

Hinner nästan aldrig skirva här eftersom en viss Alex alltid är sekunden före och hinner skriva….

I alla fall. Livet flyter på mot ljusare tider, Bowie växer som ogräs och tappar tänder och är allmänt knasig.

Bus, ja det har han många, inte alltid lika uppskattade av mig kan man ju säga……

Det där som han har gjort att hoppa upp på köksborden och bita sönder mobilsladdar är ingenting mot vad han har hittat på den sensate tiden……

Det som verkligen slog allt var i förrgår. Hade jobbat natt för sista gången denna gång. Precis gått ut med hundarna vid jobbet för en morgonkiss innan vi skulle dra iväg med bilen. Vi har ganska mycket latbilsföretag runt Djursjukhuset och såg hur en chaffis gick iväg till skogen, en liten bit från gångvägen där jag skulle gå. Tänkte att han ska väl pinka där eftersom jag sett att han sovit över i bilen under natten….

Gick min vända och grabbarna var lösa och lite lagom galna eftersom det snöat en del under natten och det är ju alltid lika kul! På väg tillbaka pratar jag med Alex i telefon. Helt plötsligt så försvinner BÅDA hundarna och eftersom jag i ögonvrån ser vart de sprang…. fick jag panik och slängde på luren på Alex och sprang genast till dem…. för att finna…. Dustysom står brevid och ser allmänt äcklad ut och en JÄTTEGLAD Bowie som ligger och rullar sig i denna stora halvlösa bajshög (!!!!!!!!!!!!!!) som latsbilschaffisen lagt……. FY FAN!!!!

Fick snabbt in Dusty och kopplade upp honom….. Bowie då…. Jo han hade numera en fin brun färg över hela den vita kragen och kroppen och lukten… ja den ska vi inte prata om…..

Det är inte mycket som jag blir äcklad av men detta var ÄCKLIGT!!!!!!   

Bowie insåg nog själv att det var liiite för mycket av det goda så han hade den ”goda smaken” att rulla sig i den rena snön efteråt och när han skakade på sig bara flög det bajs överallt……

Nu gick det ju inte att ta på honom så jag gjorde en snara av ena änden på kopplet, fick tag i honom och höll honom så långt bort från mig som det bara gick. In på vårdavdelningen och duschen……Det är sällan jag är arg och tror inte någon av mina arbetskollegor har sett mig SÅ arg……Droppade Dusty på vägen inne på vård och sa ett argt LIGG och hoppsan så fint han kunde ligga då…..Band upp Bow i väggen och lämnade Dusty i sin bur.

Sen blev det operation sanering av honom. Stod och bara sprutade vatten utan att ta i hundkräket (som han vid detta tillfälle var omdöpt till) i ungefär en kvart bara för att få bort skiten…..Sen vart det grovrengöring kan man säga…..

När jag var klar åkte vi hem men eftersom han fortfarande luktade så bestämde jag mig att detta inte gick så det vart en omgång till i duschen för den lille pågen…..

NU är han ren och fin. Men jag var verkligen riktigt förbannad hela den förmiddagen på honom (han hamnade i husaresst (buren) den förmiddagen). Hade någon velat köpa honom då så hade han varit vääldigt billig kan jag säga….

Som tur är så kommer det nya dagar och nya utmaningar, men hoppas att detta inte kommer att bli en ständigt återkommande repris……

Blir det det så kan jag väl bara säga……Glad, bajsrullande BC-kille, lite halvgalen och envis söker nytt aktivt hem…….….Njäe…. skulle inte tro det… för jag älskar ju min lilla bajshund och hans äventyr, även om vi inte alltid är av samma åsikt av vad som är kul och inte lika kul…..

/Kram Lisa o hundar

 

Meddelanden ?
Madde:
hahaha iuuuh, han är labbe innerst inne :O
Gudrun med flock:
Tack för det gapskrattet! Men han rullade ju sig bara – hahaha. Tror du jag blev ÄCKLAD, ja nästan spydde, av att se och släpa hem TVÅ collietikar som ÅT med god apitit, ”högg” i sig, blev alldeles smetiga runt munnen, därefter körde med ansiktena i utomhustoaletten, en hink som några byggarbetare förmodligen hade tömt där. BLÄÄÄ! När jag släpade tikarna därifrån, vilt protesterande, såg byggjobbarna det. Jag skällde ut dem, gapade och svor åt dem – de såg ut som fågelholkar i ansiktet 🙂 🙂 Visade sig att de var från något land i Baltikum. Jag mår illa än idag av detta äventyr.
Hur jag fick rent tikarna? Bad, noggrann ansiktstvättning, tandborstning och inga nospussar den dagen kan jag lova!

Men de är ju underbara de små liven, jag blir mest förbannad på folk – de kan väl ta upp efter sig, finns ju bajspåsar 🙂 🙂

Julia:
uuuääk, det låter inte som att Bowie hittade en trevlig inpackning!
Ullis,Diesel&Maq:
Min ”lille” gick under namnet Poop-a-roller tiden efter Lidingöloppet av en viss, inte särskild trevlig anledning, så jag vet hur arg man kan bli
Plätt:
Grattis BRÒDER på din fem mån dag!!! NOS PUSS
Svante & Fri:
Men lilla Bowie då….att du vågar göra så mot matte ??? Fri skakar på huvet och hälsar att hon nog vill prata med dig lite om hur man INTE ska göra när det gäller bajs man hittar ute… Sånt tycker ju inte hussar & mattar om alls !!! : ) Klappa hundarna från mig och Fri och kram till Dig och visst är det skönt att vi går mot ljusare tider…!!!!!
Meg:
Yipeeeh! Jag tror visst att min Baci (av vissa dagisfröknar kallad Bajsi) har fått konkurrens. Det här slår ju delikatessen frusen hästbajskaka med råge!
En påhittig liten pojke minsann.
//Meg
Boa och Ulli:
Haha stackare ;P. Tyvärr brukar ju vissa hundar gilla mer att rulla sig i opassande saker. Men har du tur va detta enda och sista gången!
Ha de bäst! Kramar från Boa och Drull
Therese o Dimma:
Det är ngt med piratkullen o bajs…Dimmas favoritsyssla är att rulla sig i bajs. Bun o fin vill hon tydligen vara. Kan säga att det är inte ovanligt att hon duschar två ggr om dagen…Tyvärr så har hon en annan bajs-aktivitet med o dte är att ÄTA det!!!! Fy vad det är äckligt!!! Men än så länge har vi varit förskonade från människobajs…
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

