Helgledig dag!

Konstigt det känns att ha en helt egen blogg!

Har ju gjort en hundträningsblogg men den är enbart till för mig själv där jag skrivit ner hur det gått med hundarnas träningar så man kan gå tillbaks ocj se hur det gått…..

I alla fall, för att återgå till dena blogg…. Idag så var jag och grabbarna helglediga, jätteskönt, lite sovmorgon till kl. 08.00!  Morgonprommis vart det och sen bar det av för träff o träning med Svante!  Lyckades faktiskt med konststycket att inte åka fel, eller nästan iaf  (lyckas ju på något vis alltid göra det…hahaha), men det var kanske för att jag hade en så bra vägvisare i telefonen….. 

Väl framme så gick vi en liten prommis och alltid lika kul och träffa båda två och se Fräzy som egentligen inte gillar andra hundar så mycket knappt bry sig om mina åbäken (läs ffa Bowie) som med alla medel försöker få henne att springa med dem (typ bita lite i nacken mm…)

Vi började träna med Fri och Dusty. Svante tänker lite annorlunda även i agilityn i hur hunden ska tänka och ha för attityd mot vad jag har lärt mig så det ska bli kul att lära sig mer om detta! Kan faktiskt inte förklara det ännu så tänker inte ens göra ett försök… Men bra är det iaf!  Fick även testa att köra Fri, och satan vad  kul det var men som sagt, helt annorlunda om man jämför med Dusty, skrattade ganska gott åt mina försök där….

Bowie fick självklart testa han med, och det gick kanoners med honom med!

Tack underbara Svante för en bra träningsdag!!!  Fick lite att grubbla på nu så det måste tränas snart igen!!!

På väg hem efter att jag stannat till vid SoSu BK och gått en prommis med hundarna så ringde jag till Alex som har en drös extra passhundar och frågade ifall jag inte skulle komma förbi Planeten och hämta dem så att hon kunde få sova hemma inatt istället och hinna gå på sin lydnadskurs som hon skulle missat annars… (man får bara ha max 2 hundar på t-banan och hon hade 5 stora hundar…). Eftersom hon tyckte det var en bra idé plockade jag upp dem och sen bar det av hemmåt! Lite min tanke varför jag även hämtade dem är för att jag fick öva på att köra i stadstrafik eftersom jag valde den krångligare vägen hem, har inte kört så mycket i stan sen jag fick körkort och sthlmstrafiken är ju ett kapitel i sig. Full bil, tre i bagaeluckan, två i baksätet och lilla Bowie liggandes i framsätet rullade vi hem! Vandrande zoot var ute och rullade! hahaha

Väl hemma nu så har det varit lite städning som stått på schemat och nu ska det tränas en liten trött valp hade jag tänkt! Köra slut på dem är bra, nu har jag så mycket som jag tränar med honom, tiden räcker inte till och det är så kul att träna och så mycket vi gör samtidigt, allt från handlingsövningar i agilityn, startträning, kontaktfältsträning, musmatteträning, frishaping, beteende att slicka sick om munnen, burträning (inom klickern), apportering, sitt (med mer krav), ligg, fot, passivitet, inte jaga andra djur (eller valla), åka bil utan att kräkas…..ja listan kan göras lång!

Men det är kul, synd bara att man inte hade en mijlon eller två till övers i fickan så man kunde jobba deltid så man skulle hinna träna hund mer än man gör just nu!

/Kramar Lisan och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

