Uppdatering at last….. =)

Ja…. en uppdatering….

Har inte orkat, hunnit eller haft inspirationen för att blogga på ett tag…..

Vi har hunnit tävla lite…..

Kristi himmelfärdshelgen var det tväling i Kumla och sedan lag på Knivsta och from då började Dusty och jag med en ny upptaggningsteknik för att få honom snabbare….. Nu har vi lite att jobba på…. Loppen, ja det kunde gått bättre…..

Veckan (eller snarare from söndagen efter att jag kom hem från tävlingarna) var det kaos i hemmet eftersom vi skulle flytta helgen därpå) började fint med att jag fick feber och vart mer eller mindre sängliggande till fredagen (eller inte riktigt, vart lite bättre och hann åka till Svante som körde Dusty på en klass 2 kvällstävling, vilket slutade med en nolla (ingen pinne) och en disk). Jag trodde att jag var på bättringsvägen då nämligen, men däckade med feber igen…….mmmmm……

Så var det helg igen och inte nog med att jag varit lagom pigg under veckan, helgen började fint med att jag skulle jobba natt och vilka nätter jag hade då…. suck suck…..Vi hade fått in en hund med stelkramp, jätteovanligt, här i Stockholm har Bagis haft en hund som dog efter 14 dagar…… I Storbritannien har de de senaste åren haft 13- 14 fall, varav de klarat alla utom en så ovanlig sjukdom men väldigt otäck.

Tänk er att vara fullt medveten och ha muskelkramp hela tiden, ungefär så var det för denna hund, kunde kissa själv, fick ha kateter,, matningssond och en sond i nosen för att få syre eftersom den inte syresatte sig tillräckligt…..= inte lugna nätter, vilket var ungefär det jag hade behövt…

MEN!!!! Även om nu detta lät väldigt dystert så kan jag idag meddela att hunden är så pass pigg och frisk att den fått gå hem! Jättekul eftersom det är så ovanligt att vi på Södran lyckades rädda denna hund! Känns häftigt och kul att varit med om en sådan sak måste jag säga, och framför allt att se hur den blev bättre succesivt, från att inte kunna röra sig, gäspa mm till att börja kunna gå, äta igen och vara den där busiga hunden som han var innan han vart sjuk!

Jaja. den helgen när jag jobbade dessa nätter så hann vi även med att flytta på lördagen så gissa att jag varit lite trött……

Nu i helgen så var det tävlingar på min klubb, SoSu BK. Våra första officiella tävlingar vi hade så det var lite fix med detta, klass 1 och lagklasser.

Måste rikta ett stort TACK till mina funkisar som jag raggade upp, min mamma (som sa att hon inte tänkte ge mig några julklappar efter dena helg…. ), hennes kompis Maggan, Hanna och mina lagkompisar Madde och Svante!!!!Ni var guld värda denna helg!

Sen var det ju även extra kul att Svante på lördagen (tävlade i Frövi) lyckades (äntligen) nolla ett lopp med Fri, komma på 6:e plats och plocka SM pinne och Madde som plockade pinne med Virus!

Söndagens laglopp för oss var ok för de andra, Dusty och jag diskade oss i båda loppen.. Andra loppet som jag ffa min vart jag arg på honom….. Han struntade i mig för att hitta mamma som satt som hinderfixare trots att jag upprepade gånger sa till honom så jag valde att diska oss och gå av banan…… Dålig hund……

Bowie däremot har denna helg skött sig över förväntan! (förutom att han, förlåt Maria!) lyckades sno in en del av hennes jacka i buren och tugga ett litet hål i den på insidan där det var godis……mmmmm… Men annars så fick han sitta i funkishundstältet nere vid planen i sin bur och där var han lugn och fin! Desto mer bus vart det när han fick springa!

Trött som ett ägg (om nu ägg kan vara trötta) har jag varit denna vecka, fortfarande en del att packa upp och fixa men lite agilityträning har vi hunnit med i alla fall! Igår var Svante, Madde och jag iväg på SSBK och tränade, Bowie kommer att bli en fin agilityhund sen så småningom… men ojojoj….. vad han reagerar snabbt! Ska bli kul att se!!!

Nu ska vi fixa lite, sova lite och sen så småningom åka iväg på öppna tröningen på klubben innan vi ska jobba natt igen!!!

Sköt om er därute!!

Kram Lisan o flock

Meddelanden
Hanna:
Va kul att stelkrampshunden klarade sig! Skulle varit intressant att få se, lär ju inte dyka upp många gånger…
Boa och Ulli:
Oj oj! Mycket på gång! Kul med en massa tävlingar!
Hoppas det går bra med den knäppa bordern och att han blir lika duktig som Dusty!
jenny:
Hmm du ordet VILA finns faktiskt i svenskordlista sist jag kollade ; ) man skall ta det lugnt när man är sjuk!!! Skönt att det gick bra med den sjuka hunden. Det är sånt som verkligen känns speciellt i arbetet att ta hand om sjuka djur/människor!

Krya på dig!!!

Madde:
Fy va äckligt med stelkramp!!!
Snart gotland!
Therese:
Hej Lisa,

Vi kommer till Gotland på söndag – vi synes, kommer hålla utkik efter dig!

//Therese Beda o DImma

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

