Slutkörd efter instensivt agilitytävlande….

Nu när jag väl orkat mig masa mig till datorn för att blogga lite om våra äventyr på Gotland och Skutskär är jag alldels tom i huvuet…

Usch vad tiden kan gå fort när man har kul…

I vilket fall som helst. Vi åkte till Gotland med fem dagar som vi skulle tävla på, tis+ ons i Levide med 3 lopp/dag för Dusty och 2 lopp/dag för Fri. Madde och Carro var med och tävlade Virus och Ila.

Resultatmässigt vart det inte några bra tävlingar, långa dagar, mcyket disk mm, men trevligt hade vi. 

Med Dusty håller vi på att arbeta fram ett nytt sätt att tänka eftersom han är/har varit seg och går ner sig så mycket när det blir fel….. Inte jättekul att ändra när man vet att det är så mycket tävlingar inplanerade men vi försökte göra det bästa av situationen vilket började fungera. 

Fre-sön förflyttade sig tävlingarna till ett fält strax utanför Visby och då var det 4 lopp/dag som gällde för våra hundar. 2 laglopp och 2 inviduella per dag.

Återigen var marginalerna inte riktigt på vår sida igen, MEN, Svante lyckades knipa 2 stycken SM-pinnar i Hopp inför 2010, vårt lag lyckdes med att knipa 1 SM-pinne i AGklassen inför 2010, Virus fick en pinne och Dusty och jag smällde till och nollade oss allra sista loppet… trodde vi… var en väldans taight referenstid så vi fick lite tidsfel och då fungerade det ändå ganska så bra på det loppet, endast 2 helt felfria nollor så vi hamnade på 3:e plats där….  

Vi hade det i alla fall super på Gotland, bra väder (lite för bra nästan, vi råkade bränna oss en del), fina lopp på tävlingarna,kan det blir mer perfekt helt enekelt???

Vi åkte hem på måndag morgon, på vägen hem så rastade Svante och jag hundarna och som äkta agilitynördar självklart vid SSBK så att vi samtidigt kunde passa på och träna lite med dem!  Senare på kvällen så gick jag på och jobbade natt två nätter, allt för att försöka spara semeterdagarna så att jag kasnke kan vara ledig för någon agilitytävling….. Ja jag vet, man är lite störd ibland….

Ingen rast här inte……Torsdags morse styrde Svante och jag med hundar pick och pack till Skutskärs BK, agilitytvälingar tors-sön men klass 3+lag tors och invid fre – sön och landslagsuttagningar.

Återigen många fina lopp, det gick väldans bra för en hel del med pinnar, uppflyttningar SM-pinnar mm!!! GRATTIS ala, ingen nämd, ingen glömd!

Vårt tävlande då? Ja, Dusty och jag körde på och fick till en del fina lopp, en del disk men det valde jag medvetet för att jag just nu arbetar med att få fram en bra attutyd och vilja att spirnga fort men rätt! MEN, ett lopp gick bra i alla fall… Slutade med VINST och PINNE i AG klassen! Kunde man aldrig anat… Till tvåan i detta lopp var det ca 6 sekunder, och endast 3 st snabbare än Dusty….

Svante och Fri hade inte turen lika mycket på sin sida, vad sägs som att missa en SM-pinne med 6 hundradelar…. Handlar om att ta ett halvt steg lite snabbare för att slå….. Lite surt men vi skyller det på att Svante glömdt sina fotbollsskor hemma och inte skunde sladda omkring lika fort som han brukar…..

Nu börjar allvaret igen med jobb och så… trist trist men sant… Mycket agility blir det just nu, men det är kul. Nu ska det tränas kontaktfält, slalom mm på Dusty så får vi se hur det går!

Kramar Lisan och hudnar

Meddelanden
Alex o doggar!:
Vi säger grattis till er alla! Kraam
Ullis,Diesel&Maq:
Grattis till pinnen o ´vinsten!
Madde:
Grattisar till dig och oss, laget
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

