Tjej vs Killdag!

Styrde bilen mot Västerås och Svante plus Fri på onsdagsmorgonen efter min natt på jobbet. Var egentligen ganska så trött, hade vart tvungen att jobba en del pga av några akuta operationer. Väl framme så kände jag tröttheten, Svante jobbade kväll så hundarna oich jag hade hela dagen för oss själva vilket vi utnyttjade med bla långprommenad i skogen.

Hundarna (Läs ffa Fri och Bowie) tycker att lerbad är något som gör deras pälsar extra fina och blanka…….…..Inte något som vi hussar och mattar uppskattar lika mycket så det vart ett fint bad  när vi kom hem…..

Igår och idag har jag varit iväg på agilitykurs för Veronika Bache med Frissan Frääzy. Efter mitt beslut att inte tävla Dusty lika mycket kändes det inte aktuellt att gå kurs med honom och Fri och jag har tävlat lite och och jag själv som förare har mycket att lära av henne. Vi har fått öva på en hel del på bla blindbyten, serpentiner och jackoturns! Spännande och väldigt kul att se utveckligen. Riktigt bra kurs med bra individanpassning!

Dag ett hade jag alla hundar,Dusty och Bowie hade nog tyckt det varit roligare att få göra nånting men nu var det liksom Frissan och jag som tränade. En stor anledning varför Fri och jag tränar en del just nu är för att jag ska lära mig att styra henne bra, Bowie kommer jag nämligen att få handla på ungefär samma sätt. Det värsta med gårdagen var att jag knappt kunde gå, hade fått något konstigt bett trodde vi först under foten men när vi operareade lite (läs Svante, själv låg jag och vred mig i smärtor…) lyckades han trycka ut något skit och var och nu idag var foten nästan som vanligt! Skönt!  

Nu idag så hade Fri och jag en riktig tjejdag! Bara vi två som åkte iväg på kursen och vi hade riktigt trevligt! Skönt att bara behöva ha koll på en hund mellan varven faktiskt! Bowie och Dusty hade det lite jobbigare med Svante och deras killdag, även fast de hann med att spela lite krigsspel, fast Bow låter hälsa att det var liite svårt att trycka på knapparna på tangentbordet. Sen tyckte även husse att det visst inte är okej att morra och skälla på fullgubbar, inte lyssna…….mmmm…….Så man kan säga att de två varit på upfostringsanstalt, HAHAHA!!!

Nu ska vi i alla fall efter en ganska lång dag ladda batterierna för imorgon drar vi iväg och tävlar i Frövi hela helgen, hoppas på fint men lagom varmt väder och att vi får se många och fina lopp!

KRAM LIsan och hundar

Meddelanden
Madde:
Gud vilken tur att du har Svante som är sjuksköterska och kan sy, haha
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

