Glada Hudvik!!!

Njae….. kanske inte så vi sa när vi skulle dra iväg……Själv startade fredagen med att jag åkte från jobbet ganska glad dock, det vart klart då att jag fått ett nytt jobb på ett annat djursjukhus, ska bli spännande o lärorikt!

Grabbsen och jag drog oss mot Västerås eftersom klant-Svante glömt och anmäla till Nynäshamns agilitytävlingar och istället fått efteranmäla till Hudviksvall. Eftersom jag ändå inte hade tänkt köra Dusty (som var anmäld till Nynäs) så kund ejag lika gärna åka med Frääzy och Svante upp och göra dem sällskap!

Väl framme och efter god middag så däckade jag som alltid och gjorde tydligen mina fina fiskvändningar när jag sov enligt uppgift….. (Svante, du får kanske filma det nån gång….hahaha). Mina sk fiskvändningar när jag sover betyder att jag ligger ex på mage och sedan gör en 180 graders snurr i en enda rörelse när jag sover…. mmm……låter ju friskt eller…. naje…. kasnke inte….

Upp tidigt vart det i alla fall, vi satt väl i bilen lite senare än planerat men det var inte så lockande att gå upp vid 03 snåret för att åka på agilitytävling när det är becksvart ute, man är lagom trött och det ösregnar ute… men… vad gör man inte som äkta agilitynörd? JO, man åker såklart!

Och det regna, och regna, och regna, och regna, och regna, och regna, och regna, och regna, och regna, och regna……………………. Nästan hela dagen faktiskt…. men… nu var det ju agilityn vi pratade om, inte regnet……..

Svante körde Fri i båda loppen på lördagen. i AG loppet så var det safe-lopp. Inte var det snyggt, ganska långsamt var det men en SM-pinne vart det dock och det är det som räknas om man vill komma till SM!!! Bara 3 pinnar kvar nu! HO loppet var en lurig bana med en massa tunnlar som stod uppradade. Fri skötte sig fint, snyggt lopp men tyvärr så gjorde halkan på planen att små grusfotbollsskor inte ville få riktigt fäste och får de inte ordentligt fäste så trillar eller halkar den personen som har skorna på sig till, vilket var fallet denna gång och det var tyvärr en disk……

På söndagen så körde jag Fri i HO-loppet. Fick lite stora svängar mellan varven, och jag kunde gasat på mer sista biten men i övrigt ett bra lopp! Nöjd! Så nöjd eftersom det var MIN första 0a i en klass 3 bana!  Det som var extra kul var att vi kom 3:a (och SM-pinne, men nu var hon fullplockad redan i HO så det räknas inte riktigt). Det som däremot var aningens surt var att vi var 4 tiondelar från ett CERT! Det är att springa ett steg lite snabbare……. Kan knappt tro det själv! Coolt.

AG loppet som Svante körde vart det tyvärr 10 fel på och Svante var inte så nöjd så det loppet glömmer vi……

Sååå… Efter en ganska lyckad helg med agilitytävlingar (IGEN….) begav vi oss sakterliga hemmåt!

Idag har jag lite lagom trött, har fixat med en massa till min grundkurs i agility som drar igång imorgon på klubben, ska bli kul att se mina kursare!

GOD NATT och KRAM! Lisan och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

