DUSTY- VINST och datakrångel….

Först av allt! JAG HATAR DATORER!!!

Håller på och fixar med hemsidan för att få till den bättre, men det är en del tekniska problem med den just nu och supporten som jag har kontakt med måste tycka att jag är den mest korkade idiot som någonsin hållt på med datorer, men hur svårt kan det vara för en insatt person som har som yrke att svara på konstiga frågor i en support att förstå mina frgor??? Tror jag haft kontakt med dem i ca en vecka nu och ändå är det inte helt löst….. SUCK SUCK SUCK!!!!

Nu till något roligare! DUSTY!!!

Ja, vad säger man om den hunden???

I helgen så åkte vi till Gotland och hälsade på Svantes far som såg till att vi både fick husrum och mat i magarna! Vilken service! Det är man inte van vid att få maten serverad när man kommer hem från en agilitytävling!  TACK!

I vilket fall som helst så åkte vi på fredagen och tävlingen var på kvällen, endast HOPP, alla klasser. Kommer inte riktigt ihåg Dustys lopp, har liksom förträngt det, vilket betyder att det inte gick tip top i alla fall…..Disk om jag mins rätt, men jag menar, nu är han ju den hunden som jag endast ska köra någon gång ibland ju….

Svante och Fri fick inte till det heller riktigt som det ska vara. Resultaten kunde vart bättre kan man väl säga.

LÖRDAG!

 Jag kände att jag nästan hellre legat kvar och sovit en stund till men si det tyckte inte våra hundar och iväg bar det till ridhuset i Mulde! De hade förlagt hoppbanan ute på en åker och agilitybanan (som vi körde först) i ridhuset för att snabba på det hela lite!

Vi hade disskuterat och funderat hur vi skulle  ladda Dusty denna gång, testa något nytt för att få upp koncentrationen fram i banan och på mig, inte på allt annat. Dessutom fokus på att jag inte skulle släppa honom med blicken, vilket jag har en förmåga att göra och så fort jag gör det så blir det fel…. Sedan även att inte ta ut honom och vänta så länge innan det blir hans start. Jobbigare för mig tror jag än honom…..

I vilket fall som helst, Dustys agilitylopp, fin och samlad, ett av hans bätter lopp jag varit med om! OCH NOLLAD!  Tyvärr blev det en 5:e plats och inte ngn pinne eftersom det inte var så många starter men det var kul att vår plan vi hade och testade fungerade!

Dustys Hopplopp blev tyvärr en flopp! Hade tidigt startnummer, hjälpte inte honom så som jag gjorde och koncentrera upp honom eller mig innan loppet och sen var det en VÄÄLLDIGT intressant fläck mitt i banan som han stannade på två gånger på….  Till slut röt jag till honom och vi kom i mål, dock med 5 fel och lite tidsfel efter hans tjafsande…. 

Tyvärr har jag gjort så mycket fel med Dusty om man tänker både vardagslydnad och tävlingsmässigt så det är ganska svårt att reparera det trasiga och tjafset mellan oss två när vi tävlar men vi arbetar på med det så får vi se! har ju lagt ner kraven på att nå så långt  med honom och istället tänka att vi ska utckelas och ha kul ( det ska man ju i vilket fall som helst men försöka tänka ännu mer så….)

Det var tyvärr ingen höjdardag för Svante och Fri heller, i hopploppet så tog inte Fri en av Svantes förflyttningar så bra, sprang förbi ett hinder och var borta ur leken I agilityloppet så visade Fri lite finger åt Svante och hoppade kontaktfälten, även fast hon hade ett val att ta dem och vet att hon faktiskt kan göra det, det har hon visat på träning och sedan sist jag körde med henne på Sthlms DMet där de satt klockrent…. Dålig hund får man säga i detta läge….

Detta gjorde att vi på vägen hem åkte via Visby BK och tränade lite kontaktfält…….En anledning varför hon struntade i KF var för att det var tunnlar efter och suget in i tunneln var större än att ta KFet. Träningen gick bra iaf!

SÖNDAG

Dagen var lite smått tråkig, det som dock var skönt var vintertiden som gjorde  vi fick den där extra sovtimmen!  

Fris agilitylopp. ALLA kontaktfält satt som smäck, tyvärr såkade hon riva ett hopphinder efter en tunnel, måste missbedömt rakan för hon brukar aldrig riva annars och detta gjorde tyvärr att chansen på SM-pinne försvann….

Dustys agilitylopp då. Körde samma koncept som tidigare, blir ju lite smått nervös när jag ska in eftersom jag aldrig vet hur han skall bete sig på banan. Däremot hade han fullt fokus, tappade inte honom någon gång, fick till ett schysst lopp och gick in NOLLAD!!!!!

Det kändes verkligen kanon! OCH DET BÄSTA???!!!??? JO! Han låg i toppen och ingen annan slog oss!!!!!

Sista loppet (officiella) för säsongen gick vi alltså och VANN och fick pinne nr 2!!! Jag var helt mållös, föstod ínte riktigt vad vi lyckats med, hunden som jag inte tävlar så mycket med längre eftersom han inte håller ihop.

Tävlade i Kumla i augusti, på SSBK nu i september och en skojklass på DMet. Sedan har han mest fått skrota, kört lite agility, varit kurshund och bara varit…… Och hundjäkeln gör som jag vill och jäkligt bra för den delen!!!

Som lille skutt som jag är så kom ju även glädjetårarna, MIN DUSTY, världens bästa Dusty, HAN KAN OM HAN VILL och får hjälp!!!!

Kunde inte fått ett finare avslut på säsongen, vi kommer igen till nästa, vi syns kanske på tävlingsbanorna, kanske inte lika mycket med Dusty men med kommer han i alla fall!!!

Tänk vad en liten brun bajsfärgad hund kan göra? Puss på nosen världens bästa Dusty!!!

Meddelanden
Maria Eros & Dex:
GRATTIS än en gång till de braiga loppen med Dusty.
Fortsätt så så kommer det både gå bra och ni kommer ha skoj.
Kram från oss
Carro:
Grattis grattis. Madde skvallrade om det när vi var på Globen men sen glömde jag bort det innan jag kom hem. Tack för påminnelsen haha.
Go Dusty! Kanonbra jobbat vi är jättestolta över dig och matte.
Kram och puss i örat från
Viruzzzz (och Carro)
Emma Willblad:
fått svar på HD röntgen? jag röntgar Plätt när vi kommer hem från portugal, kram
Hanna & Pirko:
Grattis grattis! roligt att det gick så bra med Dusty! Vi ses!
Therese o Dimma:
Grattis till ett underbart lopp!!
Är oxå nyfiken på Bowies röntgen =)
Jenny Jonson:
Grattis!! Så himla härligt!!! Skall du inte komma till skåneland nån gång? Ha det fint!!
Lottie:
Hej Lisa och Dusty och GRATTIS!!!! Duktig matte å hund Ses till träffen i jul hoppas jag kraam
Ullis,Diesel&Maq:
Hurra vad roligt! Kanske kommer han gilla klass 3 bättre
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

