Simning

I onsdags var vi på vår första simlektion på Haninge Hundhälsa. Bowie ska få simma här en gång i veckan för att bygga muskler och för att han inte ska bli skadad i framtiden, friskvård.

Simma var kul tyckte han så det var bra, här nedan är en liten bildserige på honom!

Alex med hundar hängde med för att kika. Tack för sällskapet!

Det var liite läskigt att hoppa i för första gången.

När han väl kom i var det full fart!

Så här såg det ut när han var lite lugnare och simmade på ordentligt.

Pax var nog lite avundsjuk på honom att han fick simma.

Självklart måste man bada av sig kloret efter badet, själv tror jag att jag var lika blöt som Bowie efter dagens simning, tror att det blir extrakläder som hänger med till nästa gång! pax undrade nog vad vi höll på med, Bowie var mindre nöjd tror jag…/

Kramar Lisa och hundar

Meddelanden
Lottie:
Supernajs!!! Vad duktig han var som accepterade flytvästen!! är det vikter i den eller?? kraam
Lisa:
Det var inga problem med det inte!!! Vikter var det inte, däremot så fick han simma på ganska länge, först 5 min, sedan vila, sedan 6 min och vila, sista gången blev det 5 min igen. Så småningom kommer han att kunna simma i 30 min i sträck!
Erika:
Härliga bilder. Skön träning för Bowie.
Therese o flocken:
Hade gärna simmat med Dimma – men här i Borås kostar det skjortan…=(

Fina bilder!!

Elli, Exor & Opus:
Kul att simma. Opus tycker inte likadant ännu men simningen går framåt. Simmat 6 gånger nu med honom och nu börjar han simma på riktigt. Envis liten sprätt. Tyvärr har jag inte kunnat ta några bilder då jag måste ha regnställ på mig…..tänk efter själv hur det ser ut hi hi hi hi
Hoppas allt är bra Kramizz Gumman
Lottie:
Go Bowi! Tack för updates om vallningen! Ni är duktiga jue!!! kraam
Linda & Azi:
Hej! Kul och hitta er – så härliga hundar du har! Spännande och se vallhundar. Vad kul att du simmar hos Haninge Hundhälsa, min hund simmar även där, hon var på sin fjärde lektion idag
Ullis,Diesel&Maq:
God jul o gott nytt år! Hoppas vi ses snart. Kista kanske?

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

