Summering av 2009 och framtida mål!

Ja, så var det ett nytt år, nya mål och förväntningar!

Om vi börjar med året som gått då…. Minns att jag från Svante vid förra nyåret fick ett sms där han skrev att han trodde att året 2009 skulle bli ett bra år, vilket jag tycker att det har blivit på alla sätt och vis!

Vi börjar från början…

DUSTTY

Ja, målet med honom detta år var att försöka ta mig upp till 3:an i agility. Efter att Svante och jag lagt om hela upplägget i Dustys träning och tävlande började det gå bättre, men rent mentalt orkar han inte hålla ihop och i slutet av sommaren kom kraschen….Under en tävlingsdag la han av och då bestämde jag mig för att sluta tävla Dusty inviduellt ”på riktigt”. MIn ork att satsa på en hund som inte riktigt vill hade tagit slut. Tråkigt men sant….

Dusty har istället varit en bra kurshund och visat hur det ska se ut på agilitykursen jag häll i höstas till deltagarnas förtjusning, han har tränats sparsamt i agility och mest fått vara hund, något som jag tror han är ganska nöjd med!

Vi har dock ändå lyckats med två vinster och fått två pinnar i AG 2an och tagit 2 st SM-pinnar i agilitylaget 2009! Inte så dåligt med en hund som jag inte kommer satsa på så mycket i fortsättningen…..

Spår har vi även kört en del och där är han duktig och visar inte några inre konflikter som han visar i övriga grenar vi kört…..

Har jag några mål med Dusty 2010?

Svar: JA

Vad kan man fråga sig då. i agilityn så kommer vi tävla sparsamt, lite inviduelllt men kanske mest i agilitylaget. Vi får dock se hur det blir med Frispel, Fri  är dock några år fyllda, Ila och Madde tror jag ska satsa mer på lydnaden och Virus är ju fortfarande skadad så vi får se….

Vi kanske kommer testa oss på att köra ett FH-spår om vi hinner träna tillräckligt mycket för att klara av det, försöka komma igång och valla mer igen men framför allt så kommer han att mest få vara hund…..

BOWIE

Slutet av 2009 kom Bow wow in i våra liv och kommer förhoppningsvis att kunna bli min tävlingskompis så småningom.

Under 2009 så har vi börjat lägga grunderna i främst agility, spår och vallning. En väldigt omogen hjärna i Bow har gjort att jag tagit det ganska lungt med honom. Tyvärr så fick han en B-C höft avläst och fokus nu under hösten har varit simning och så har jag funderat lite vad jag vill göra med honom…..

NU har jag kommit fram till att 2010 så kommer vi att satsa på vallningen och agilityn.

Mina mål som jag har är att valla mycket, förhoppningsvis starta i agility och sedan får vi se vad orken säger om att ev starta lydnad eller bruks. Ett MH ska vi även hinna med att göra på grabben….

Ja det vad 2009. 2010 kommer nog att bli ett bra år det med, eller det är jag nästan säker på, vår lilla familj (Svante, jag och hundarna) arbetar för nya mål och vi får se vart det bär….Svante har en del personliga mål som jag hoppas på att han lyckas med, självklart har jag det med, men det tar vi om i nån annan blogg….

Kram

Meddelanden
Jennifer:
Låter bra det där! Ni verkar trivas o ha kul ihop. Blev det B o C som var det slutgiltiga beskedet på Bow eller ska han omröntgas? Vore fortfarande kul om vi kunde ses! Kram Jen
Lisa:
Japp det har vi! Ja vi måste träffas snart tycker jag!
B-C blev röntgen första gången. ska röntga om Bowie!
Kram
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

