Helgmys och agilityträning!

Ja eller egentligen så ska jag väl kanske börja med att berätta att jag varit ledig hela veckan… 

Efter att ha slutat förra veckan med att jaga Pax var det skönt med en legid och lugn vecka…. Eller lugn och lugn, visserligen inte så mkt inplanerat men har hunnit med en hel del ändå så är nöjd! Bowie har fått träna en hel del agility och det går frammåt så är mer än nöjd! Vi har ju ett tävlingsdatum satt som vi tänkte tävla på men sen hur klar han kommer att vara får vi se… Det är ju ca 7 veckor kvar så det är inte så mycket men det ska bli kul att se hur han kommer att vara i tävlingsmiljö!

Idag var vi bara Maria med Eros och Dex samt Monika med Kurt bland largehundarna på agilityträningen så det blev en hel del träning för grabben och som han gick! Är helnöjd måste jag säga!!! Mycket är tack vare min underbara Svante som har bra idéer och lösningar som fungerar på Bowie (och mig…)

Dusty fick även han köra av sig lite och var nöjd han med! Men han är ju ”pensionerad” från agilitytävlandet så det blir liksom inte lika kul att köra honom och grabbarna är ju som natt och dag alltså…

Men men. För att återgå… I fredags så var det kanonväder och jag åkte förbi klubben och tränade lite med hundarna och gick en mysig prommenad på Järvafältet innan vi drog till Ottossons på besök…

Här är lite bilder från prommenaden!

Bow Wow!!!

Hoppsan Dusty, Bowie kan visst blir sur på dig....

... men innerst inne är han bara en glad prick!

Efter prommenaden åkte vi till Syrran med familj!

William

Andreas

William

Bowie var duktig och agerade draghund åt ungarna vilket var uppskattat från båda håll tror jag!

Andreas och Kerstin inför Vasaloppet kanske???

Hanna och Andreas

Att kasta snö till hundarna var nog den roligaste aktiviteten ute enligt både hundar och barn...

Igår var det ju strålande fint väder och Svante och jag gick en mysig prommenad och här är lite bilder från de äventyret!

Gott med snö sa Bowie

Dusty

Prinssesan Fri

Bowie poserar

Kors i taket, en bild även på mig! =) Och såklart på snyggingen i min famn!

Matte! Du är fuuulll!!!!! Tänkte inte lyssna!!!

Kram! Lisan och hundar

Meddelanden
Lottie:
Hahaa, vilken kontakt han tar på sista bilden, Bowie, den är faktiskt jättefin kraaam
Maria Eros Dex:
Vilka fina bilder
Och tack för en bra träningskväll, slutkörda grabbar sover gott här hemma nu.
jenny Jonson:
Praktiskt med hund som drar pulka!! : D
Hanna & Pirko:
Va roligt med massa foton! Det är man inte bortskämd med i din blogg 😉
Anna och Ace:
Fina Bilder! Kul att det går såå bra med Bowie, ska bli spännande om jag får se an ute på tävling snart
ha det bra
Ullis,Diesel&Maq:
Härligt med uppdatering med fina bilder! Ska bli kul när ni ska börja tävla tillsammans med oss igen
Sari:
Härliga bilder!! Ni verkar ha det hur härligt som helst!
Tack för de gulliga orden i min blogg, de värmde sååå gott
Kram
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

