Klickerträning matte…. vad är det?

Ja så har då matte fått någon konstig grille i huvuet att hon ska klickerträna lite med mig….mmmm…

Det hela började med att hon fick för sig att jag ska lära mig att backa och eftersom hon påstår att jag inte tänker själv utan blir alldeles galen så valde hon att ”visa” mig hur jag ska backa och sedan berömma….. HALLÅÅÅÅ, så klart att jag fattar vad jag ska göra, men sen är det väl skillnad på OM jag verkligen vill göra denna konst eller inte…. … säger bara BOWIE; BOWIE; BOWIE!!!!!

I vilket fall som helst så fick hon ett tips från en kollega på jobbet att för att få mig att fatta backa och få det snyggt så så hon lägga ut en planka som jag ska trampa på med bakfötterna……mmmmm……hon förklarade så fint tanken, men jag slutade lyssna efter en stund… bla bla bla…..

Under kvällens träningspass blev dock matte lite frustrerad över att jag inte alls brydde mig om detta och då drog hon fram hela baletten för att jag ska, citat från henne ”få igång din lilla inte-klicker-aktiva-bc-hjärna”.

Nu skulle hon alltså klickertäna mig ”på riktigt”… gäsp gäsp.. Fram kom en låda där hon tyckte (fick jag höra av Dusty sedan) att jag så småningom ska stå med alla fyra tassar i. HALLÅÅÅ… onödigt kunnande säger jag. Det är ju mycket roligare att välta omkull den och sitta still och vänta på godis och belöning än att göra detta…..

Dusty har inte riktigt fattat det, men han är ju även lite bakom flötet mellan varven, han försökte verkligen kordinera ihop bak och frambenen men det gick visst inte så bra…. HAHAHA!!!!!

Jaja. Undrar vart detta ska bära, det verkar ju ganska kul iofs men förstår inte riktigt visten med det hela… men vi har kul i alla fall!

Så till alla er fyrbenta där ute…… Era hussar och mattar kanske vill att ni ska göra olika saker men innerst inne så kan ni ju allt detta, men ibland känns det som om de verkligen hittar på konstiga saker med oss….. Tur att det mesta dock är roligt!!!

Detta är alltså en klicker som matte använder.... mmmm

/Vid tangenterna… BOWIE!

 

Meddelanden
Frissan Fräzy:
Ja du Bowie…. det där med klicker är lite konstigt…men människorna tycker det är kul och det är ju bra att dom gör det…spela med bara är mitt råd !!! Då får man godis iallfall.. Hälsa Dusty och ha det bra !
Boa och Ulli:
Haha tassarna i en låda. Smart den ska jag försöka med . Kramen
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

