Snott bloggen för att berätta om mina äventyr!

Jag har fått vara på semester från Lillebror och matte. Det hela började i måndags när en kollega till Matte hämtade ut mig ur buren på jobbet. Brorsan vart lessen men jag var glad att få komma med. Maria heter tjejen. Hon var ensam denna vecka och eftersom hon är så mörkrädd föreslog matte att jag skulle få sova över hos henne…..

Vi började med att cykla hem från jobbet. Hon var nog lite nervös hur det skulle gå men jag är ju van vid det mesta så det gick bra. Väl hemma hos henne skämde hon bort mig med ben och prommenad ute….

Kasta pinne var kul och eftersom hon inte fattade att man måste säga till på skarpen (som matte gör) för att jag ska sluta komma med pinnen eller kottar höll vi på ett tag… hahaha!!!!

Sen ville jag bada men av någon anledning tror jag att matte skvallrat till Maria att jag inte ska få hoppa i och bada okontrollerat…..mmm….

Sova på bädden som Maria visade tyckte jag inte var en så stor idé, det var skönt under köksbordet och under sängen….. Sen när hon somnade så smet jag upp i sängen och sov…. mycket bättre.

Sen var jag ju även nära till att kunna pussa och försöka få Maria att vakna på morgonen!!!

Dagarna gick och matte träffade jag på jobbet. Men kan villigt erkänna att det var skönt att komma på lite semester och leva loppan eftersom Maria är så snäll!!!  

Onsdagen kom med stormsteg och jag fick följa med matte och Bowie hem bara för att någon timma senare sättas i bilen och åka till Madde med Ila. Tydligen så skulle jag sova över hos dem. Passade på att krypa upp när Madde somnat i hennes säng så när hon vaknade klagade hon visst på att hon hade ont i knät eftersom hon öegat ihopvikt eftersom jag tydligen tog plats…. mmmmmppphhhtt…..tror jag inte alls på…

I alla fall så åkte vi iväg på agilitytävling. Madde påstod att det var Agility U-DM. Det gick bra tycker jag, det var kul! Mellan varven fick Ila och jag vila tillsammans och Ila är ju som en rolig syrra så det gick ju bra! Sen var det en snygg BC tjej på stället som jag blev lite kär i. Hon var fin!  Matte säger att jag inte ska titta på dem utan på kelpietjejer men ska jag vara helt ärlig så slår BC-tjejerna kelpie-tjejerna med hästlängder! Så snygga!!!

 Resultatet då? Vi kom på en hederlig 2:a plats! Sen var det ju inte så många men men….  Ila vann i klass 3 och är nu U-DM mästare! Grattis!!!

Nu väl hemmkommen så är jag faktiskt ganska så trött, ska bli skönt att få sova i min egna säng inatt!

Go natt!

/Dusty

 

Meddelanden
Carro:
Dusty då, vilken vecka du haft !
Kul att du kom 2:a på U-DM, grattis till det. Hade jag haft mera pli på min matte så hade jag sett till att få sova över hos Ila jag med, vi kunde ha röjt och snackat skit hela natten. Du och jag, mannen !
Ha det bäst nu, din polara Viruz
Maria:
Den där kollegan låter som rena himmelriket, tror hon saknade dig förbaskat mycket, Dusty, du var säkert supergo
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

