Skåne

I fredags kväll efter jobbet var det städning, tvättning och packning som stod på schemat. Dusty var redan bortlämnad till Maria och David för att jag och Bowie skulle ner till Skåneland!

Efter ett snabbt besök till jobbet för att hämta en grej som var tvunget att följa med till Lottie bar det av med tunnelbana och sedan nattåg till Malmö! Bow och jag var ute i god tid och väl på tåget var det inte så mycket folk, däremot en liten jack russelflicka som tyckte Bow var jätteläskig…. Som tur va brydde sig inte Bowie.

Väl framme i Malmö kl 7 på morgonen på lördagen tog vi bussen ut till Trelleborg där Alex plockade upp oss!

Trevligt sällskap och en massa vallträning vart det för Bowie och mig. Självklart hanns det även med att gosa med valparna, gå hundprommenad…. Madde tränade oss och fi har fått ritkigt mycket och bra tips på hur vi ska gå vidare i vår grundutbildning. Jättekul!!! Fick även se Madde köra dels Nikki, bowies halvsyrra och det var kul att se både deras likheter och olikheter. Hon visade även Keep som är som en liten vessla!

Mycket har vi att lära men det är bara att träna på!

Madde och Jesper stannade kvar över natten och vi hade jättrevligt med grillat och en massa god sallad! På söndagen tränades det ännu mer innan det var dags att börja dra sig till storstaden igen. Jokkmoks son Andreas skulle följa med, lika så valparna Tiikka och en engelsk valp som båda skulle till Finland med stop hos Alex….

Måste säga det att lyckas pressa in två burar på taket, massa packning, 4 vuxna personer, 3 vuxna BCs och 3 valpar i en Toyota (tror jag det var…)

Efter låång färd fast med väldigt snälla valpar (det var faktiskt bara en kiss incident och det på mig…) var de tysta och snälla och sov för det mesta hela tiden.  På vägen hem fick jag uppdateringar av snälla Madde (med Ila) som var på agility SM. Jättespännande och kul att höra att Bache med Excell vann!!! Nästa år ska SM vara i Sthlm, jag kommer att gå då kan jag lova!!

Väl hemma hos Alex så mötte vi upp Boa som hade nyckeln till hennes lägenhet och så åkte vi med henne ut till hennes får som hon skaffat fram för att kika att de hade det bra. Väl framme så trodde vi att de rymt så vi försökte mota in dem igen och efter en del krångel var de inne…. Då kom markägaren och sa att han stöngslat klart för att de rymt 3 gånger redan samma dag så det var lungt…

Vi kom väl hem strax efter 24 på kvällen och då var det bara att duscha snabbt och stupa i säng! Sussa sött den natten i alla fall kan jag lova.

En toppen helg med mycket vallning och trevligt sällskap har det varit! Nu ska Bowie och jag (och öven Dusty på ett hörn) valla som idioter och så hoppas jag att vi hinner grunda oss så pass bra att vi kan klara av ett VP, men jag får se….. Jag vill väldigt gärna men vill hellre att grunderna sitter bra, vill ju kunna tävla högre än VP banor ju… Men vi får se….

Okej, lagom flummigt inlägg märker jag nu men men, hjärnan kan inte alltid vara på topp!

Nu ska jag massera mina duktiga hundar och sen blir det sängen!

Kram Lisan och hundar

Meddelanden

Hanna & Pirko:
Rolig helg! Om du ska valla nånting i veckan typ tiskväll (idag) eller ons fm/em så följer jag gärna med! Så kan du få mina gamla tentor också!
Lottie:
Hejhej! Vad tråkigt att jag inte fick se Bow på fåren! Men theres always next time! cy
Sara:
Låter härligt!! Vore helkul att hänga med när du vallar någongång!! Kram och kräm
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

