Bloggtorka och vallning…

Jag kan ju inte direkt påstå att jag är duktig på att uppdatera bloggen…

Helt enkelt för att jag inte har någon ork eller lust… Men det händer som sagt en hel del i flocken!

Dusty och jag har tävlat i AG 2 en kväll, vilket resulterade i 2 disk men en väldans glad hund! Kul att se, jag tävlar honom mest för skojs skull nu och man märker att han blir myket gladare av det.

Annars har jag semester just nu. SKönt, känns dock som om jag mest är trött hela tiden…

Vi vallar på i värmen och ser små framsteg i båda grabbarna vilket är kanonkul (och skulle väl tycka att det var konstigt ifall jag inte såg någon försändring eftersom vi vallat ganska mycket, läs nästan varje dag sen senaste en och en halv månaden nu).

Dusty har jag börjat om med från början och bara låtit honom ta det lungt. Han går upp för mycket i stress och ska bara springa runt runt fåren och slutar då att valla…. Så honom har jag tvingat till att ta det lungt, nästan lite för lungt men nu har jag lite försiktigt börjat släppa upp honom igen så får vi se hur det går… ska bli spännande…. Nästa år kanske jag har två tävlingshundar (njae, kanske inte men kan ju alltid hoppas..) i vallning!

Bowie vallar på och ser små framsteg på honom. Har insett att jag kanske lagt lite mycket krav på honom ett tag för han slutade ta för sig i hagen och kändes som om han gick runt mer på lydnad så honom har jag fått tagga lite och nästan hetsat på fåren, vilket har gett resultat. Nu är han lite vildare och galnare och får då mer tryck! Me like.

Sen är det väl så att jag säkert gör hundra fel när jag vallar men jag tycker att det går frammåt så vi harvar på så får vi se var det bär!

/KRAMAR Lisa och hundar

Meddelanden
Alex o flickorna!:
Man lär sig av sina misstag brukar det heta! Träna nåt i hagen under helgen??
Maria:
Gud vad roligt att han börjar uppskatta det igen Saknar bebisen
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

