GK VALLHUND Somollis Jack-Sparrow

 GK VALLHUND Somollis Jack-Sparrow

 

 

 

Jag har aldrig varit så nervös som jag var inför denna dag måste jag säga. Idag var det VP debut för Bowie och mig. Ingen av oss har ju tävlat i vallning förrut. Redan igår kväll kom den här nervositeten in, hade svårt att sova inatt och försökte verkligen intala mig att det spelar ingen roll, jag kan ändå inte påverka Bowie mer nu med träningen innan vi ska ut och köra VPt.

 

Imorse var det upp ganska tidigt, kunde varit piggare men men…. Iväg bar det till Eknäs, Södertälje där VPt skulle hållas på Stefan och Carinas får.

 

Domaren hade lite uppmuntrande ord att säga och så fick vi gå banan och efter det så kändes det ganska lungt. Tittade på några hundar men eftersom vi hade sent startnummer hade jag bestämt att jag skulle åka iväg en snabbis till Agdala där jag burkar träna med Bowie för en omgång i hagen innan det var dags. Han brukar gå bättre omgång 2 nämligen….

 

Iväg och gjorde några klockrena snygga högerhämt…

 

Väl tebax var det till att rasta hund och snart var det min tur. Det som är skönt är ju i alla fall att så fort jag väl kom in och skulle börja köra så släppte min nervsitet lite, men kom på mig själv i banan typ ”oj hoppasn, nu måste jag lugna ner mig lite…”

 

Märker att Bowie är lite ofokuserad och ställer mig och säger till honom, ”vart är fåren?” när våra får ställdes ut för att få honom mer koncentrerad… Skickar ut honom på högerhämt men ungefär halvvägs så stannar han upp, jag pyshcar på honom igen och han skör och gör sedan ett klockrent vänsterhämt…. Hans sämre sida och som jag ínte tränat alla lika mycket. Eftersom jag förstod att jag inte skulle kunna få till det bra och säkert förlora mer poäng om jag började bråka med honom fick han gör klart hämtet. Tyvärr då mycket av hämtpoängen som försvann. MEN! Upptaget fick vi full pott på och sen blev det lite småstrul vid stolpen där jag stod så lite poängavdrag men ändå 35 poäng, vilket räcker för hämtpoäng för att bli godkänd!

 

Fösningen, inte vår starka sida, belv lite missar så vi förlorade en massa poäng, vi kom ifrån linjen väldans mycket, men vi tog oss igenom grindparet och drivningen gick även den hyfsat lite småstrul även där.

 

Fålla in och fålla ut fick vi full pott på!

 

Totalt lyckades vi plocka ihop 70 poäng, vilket är lika med GODKÄND!!!!

 

Domarens kommentar blev: Trevlig hund, väl förd. Jobba med utgångarna.

 

 

 

Mycket nöjd med dagen, trodde som sagt att det skulle va kört eftersom hämtet vart som det vart, men ibland ska man ha lite tur…

 

Nu ska vi satsa på nya mål och börja blicka frammåt mot IK1 och vad vi ska träna på!

 

Men min lilla Bowie är kanske inte så liten längre, i knopp och själ kanske men inte i kropp.

 

Kan väl tilläggas att jag idag är världens lyckligaste Bowieägare!!!

 

/Stora kramar Lisa och Bowie

 

Meddelanden
Lottie:
Jättegrattis!! Bra jobbat!!! Jag vet vad det krävs för att lyckas i vallning och ni har en bra början här Lisa och Bow kraamkraam
jenny:
Härligt Lisa!!!!! Bra jobbat. Ha en fortsatt underbar sommar.
Carro & grönisar:
Grattis till både Lisa och Bowie =). Dusty firade lillebror genom att valla katter hemma hos Pascha & Viruz. Viruz firade Bowie genom att flörta med Dusty. En helt vanlig dag i galet sällskap alltså.
Stort grattis igen, kanske han snart räknas som vuxen då =)
Jonas:
Grattis! Va kul. Kram
Eva:
Grattis! Bra jobbt!
Hanna & Pirko:
Grattis igen! Du och Bowie är så duktiga! Nu väntar jag bara på att du ska lägga upp videon!
Ullis,D,M& T:
GRATTIS! Visst är det underbart när man får stämpeln i stamtavlan
 Maria:
Stort grattis!!!
Madeleine:
Grattis!!!
Träffade på din working kelpie i helgen på bussen på väg till U-SM, vad fin han är!
MVH
Madeleine och Somollis Yippie-Ki-Yay
Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

