Bloggtorka…..

Njae…. egentligen inte för det händer en hel del hela tiden i mitt liv, mycket hund är det… Men sen så ska man även har orken, lusten och tiden att skriva….. Vilket jag inte har när jag kommer hem….

Aja…. Bowie är i alla fall en stjärna i mina ögon, även om han idag på Sthlms DM i agility tyckte det var roligare att komma på en ny variant av agility som byggde på att hoppa alla kontaktfält, ha plockepinn med pinnar och hinderstöd…. Men satan i gatan vad snabb killen va… Det va kul!!! Så när vi väl får ordning på det mesta faktiskt i agilityn så kommer han bli en kanonhund!

Vi har ju mest denna sommar satsat på vallning, hunnit med VP och blivit godkänd och även en IK1 då han tyckte att ”Bowie akn själv….” Ja det äger väl sig självt att det inte är en så bra kombination så då fick vi kliva av banan…. Men men sånt är livet och vi kör mer grundträning nu och kommer tillbaka till nästa år och tänkte äntra vallningstävlingarna då! Åker redelbundet och vallar och man ser små framsteg med honom, vilket känns kanonkul!

En annan kul sak är att vi hjälpt en bonde att få in hans 10 helt oinvallade får som var som små popcorn att fålla in så de kunde åka på vinterkolo. Väldigt nyttigt med riktigt arbete där han dels var tvungen att arbeta självständigt eftersom terrängen tvingade oss till det (såg ex inte honom i hela hämtet utan fick titta på fåren), men ändå samtidigt lyssna i närarbetet och inte gå flera steg till ifall jag inte bad honom om det. Riktigt nöjd som sagt!

Bowie som jag faktiskt inte startade upp i vallningen förrän nu i våras!!!

Dusty står det ganska still med i vallningen just nu. Han var  fin i somras men vi fick ett rejält bakslag på honom så nu har vi fått börja om lite från början…. Känns ju trist, men det är bara att inse att Dusty aldrig kommer att bli någon bra tävlingshund ens i vallningen, men vi fortsätter och får se till att ha kul så länge han orkar med….Han har ju hunnit bli hela fem, men det kan man inte tro när man ser honom. Lekfull och som en stor bebis kommer han nog alltid att vara.

Idag har det som sagt varit Sthlms Dm i agility och där kan vi inte direkt skryta med några resultat inte…. Dusty som fick disk i agilityloppet efter att ha tjyvstartat och därefter sprang in i fel tunnel…. I hopploppet klantade jag mig så att han missade slalomingången, men gick i övrigt fint. Tänkte fel, gjorde som jag skulle gjort med Bowie, inte Dusty…. Slutade i alla fall med 5 fel där…

Bowie lyckades som sagt med disk i båda loppen men sparng, det gjorde han…. Gullungen! Som sagt… När vi får kontroll över allt detta så ska det bli kul att se resultaten…. =)

Aja….Så kan det gå…. Nu är hägrar sängen och jag ska försöka bli bättre att blogga från och med nu….kanske…;-)

/Kram Lisa & hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bloggtorka…..

  1. Sandra skriver:

    Kul att se dig igen idag:-)

    Det lilla jag såg av er agility så kommer det bli jättebra med lite mognad och träning. Om du inte övergår helt till vallningen;-)

  2. Hanna skriver:

    Kul med DM. Hade varit kul att se Bowies lopp 🙂 Vi får höras nån dag? Längesen vi träffades!

Kommentera

