Attackerad av man i skogen!!!!

Ja…. Ska väl ta det från början….

Men jag var ute på prommenad med mina hundar vid jobbet (ni som vet, sjön Gömmaren vid Kungens Kurva). Gick på en skogsväg och ser en man, i ca 40 årsåldern komma gående med sin dobberman lös. Verkar ha någorlunda koll på den. Kallar in mina hundar, så de går lösa fast vid min vänstra sida. Jag vill inte att mina hundar ska träffa okända och brukar markera ganska tydligt att jag inte vill att de ska träffas. Så även idag och gick därför på vänster sida av vägen så att jag ”skyddar” mina hundar.

När mannen med hunden är ca 20-25 meter bort (hunden har sett oss tidigare) börjar den rusa rakt fram mot mina hundar…. Husse säger ingenting…. Jag grabbar tag i Bowie i all veva med vänsterhanen och när hunden är på lagom avstånd för att skrämma iväg den (ca 5 meter) springer jag fram mot den och hotar den med den högra handen där jag håller hundarna koppel som jag även viftar mot den.

Nu börjar husse protestera men tar fortfarande inte tag i sin hund…. I all veva när jag försöker få bort hunden och husse blrjar bli hotfull mot mig (skriker och börjar gå mot mig) tappar eller släpper jag Bowie (kommer inte ihåg om jag ska vara helt ärlig) och mina hundar som inte fattar nånting springer själva iväg (skiter i hans hund) och leker!!! (Hallå….Fan vilka bra hundar jag har som skyddar mig…NOT!!!)

I vilket fall som helst så kallar jag tillbaka dem, husse går fortfarande på mig och jag skriker att ”ta bort din hund, jag vill inte att de träffas”. Varav han skriker tillbaka att hans hund bara ville hälsa. Försöker förklara att jag inte vill att mina ska hälsa på hans hund.

Skiter i honom men han kommer upp och ställer sig nära och hela situationen känns väldigt hotfull, tror jag får en putt av honom och puttar självklart tillbaks (inte hårt). Börjar att gå mot det håll jag var på väg mot, mina hundar nu kopplade (inte hans som fortfarande försöker springa fram och hälsa på mina). Han säger att skogen inte är min och går efter och fortsätter att gorma! Skriker att jag fan inte ska slå hans hund (slår med kopplerna för att få bort hundfan) och går fram och smäller till mig med hans koppel runt mitt huvud!

Kommer inte ihåg vad jag skrek då men jag kan säga att FY FAN!!!  Nej just det, jag sparkade (ja eller det kan man väl inte direkt kalla det för, snarare tucha honom med foten i rent försvar när han gjorde så….

Skyndade mig vidare så fort det gick. Som tur va så hade jag Svante i handsfree hela tiden så han hörde allting.

Visst, jag skulle kanske kopplat mina hundar på en gång, men jag förutsätter om den andra hundägaren ser att jag kallar in mina hundar när jag ser han och går med dem vid sidan, INTE FAN låter man sin hund springa fram bara så där???

Och sen så gick han över gränsen. Själv tycker jag inte att jag skulle kunnat agera annorlunda. Jag vill ju skydda mina hundar och vill inte att det ska hända något med dem. Nu verkade denna hund visserligen snäll men det vet ju inte jag när den kommer fram i 100 knyck rakt mot mig…

Polisanmälan tänkte jag göra, tyvärr kommer det inte att leda till något, har ju inte någon aning om vem det är, men tänker sprida det på jobbet så att folk vet och kan hålla sina ögon öppna.

Så, tips, koppla hunden framför allt om ni går i Kungens Kurva och ser en man som har dobbermann för man vet inte om ni kanske blir nästa offer….

/Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Attackerad av man i skogen!!!!

  1. Malin skriver:

    Men vad läskigt, Vad skönt ändå att du hade Svante i örat. Helt vansinnigt och det var tur att det ändå gick som det gick.

  2. Lottie skriver:

    Fy fasen!!!!!! Tur det gick bra, han verkade ju rent SKUMBERG han 😦

    • Inger skriver:

      Polisanmäl! Det kommer kanske fler men framför allt, han ska inte gå ostraffad i livet, bara för att han inte blir anmäld. Det finns alltför många såna sk ”hundhållare” och det drabbar alla duktiga och ansvarstagande hundägare, som du. Det gör detsamma om det är dobbermann, rottis etc. Det är ett hundhållarproblem av den mänskliga sorten. Fy 17!!!!

Kommentera

