Ny HD röntgen avklarad….

Ja…. Bowie fyller ju 2 år idag….

Och det firade jag honom med att ge som födelsedagspresent att åka till Audell för en omröntgen av hans höfter.

Röntgade honom förra gången när han var 1 år och 7 dagar och tyckte och trodde att det skulle bli bra resultat men det visade sig att det vart en B och en C höft.

Det är ju 6 månader efter som man inte får röntga om på. Jag valde att vänta i ett år, låta honom växa och muskla sig mer och ville nu även testa att åka till Audell. Han har varit avläsare för SKK förrut. Nu är detta under disskusion men på en del veterinärkliniker så röntgar man HD/ED med lugnande som heter Domitor. Han kör med Plegicil. Eftersom man bara kan skicka in 2 officiella resultat ville jag testa att göra helt anorlunda för att se om det blir någon skillnad.

Hur såg det ut nu då?

Jo…. Audell kunde inte säkert säga ifall det kanske blir en C höft så vi får avvakta och se vad avläsningen säger. Känner på mig att det troligen inte kommer att bli B höfter men då har jag i alla fall gjort det jag kunnat. Har han C så har han helt enkelt… Trist men sant…

Det som kan vara till vår fördel är att det inte var några pålagringar i alla fall och att det just gått ett år sedan vi röntgade sist, det kan ha betydelse för vad resultatet blir, men vi får som sagt se…

Nu blir det ett par dagars väntan….

Håll tummarana nu!!

Även om han nu skulle få bra resultat så kommer jag inte vilja avla på honom hur som helst ändå. Jag anser att vill någon avla på honom så ska det vara någon som är väldigt insatt i avel och kan se någon vinning med att avla vidare på just hans egenskaper som just vallhund. Att avla på andra meriter än det tycker jag bara personligen förstör rasen, vilket även sker idag och det vill inte jag vara del av.

Precis när han hade fått lugnande….. Söt!

 

Efter var han trött, han tittade och la sig och sov lite, vaknade till, la sig ner och såg allmänt väldigt pömslig och ynklig ut, min lille man!!!

 

Nu väntar vi som sagt…..

/Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ny HD röntgen avklarad….

  1. Mamma o mattmatte skriver:

    Lycka till båda två! Han är för söt den lille Bowie.

  2. Elli skriver:

    Håller tummar & tår gumman.
    Kraaam Elli

  3. alexhundar skriver:

    Tråkigt eventuellt, men vi håller ångan upp ändå! han är ju läcker din kille vare sig det är B eller C på höfterna! Men jag förstår dig!!! Styrkekram

  4. Lottie skriver:

    Plegicil är ett neuroleptika, de reagerar annorlunda på det, ingen antidot, sitter i längre också, men vad gör man inte för att få bättre muskeltonus. Jag håller tummarna iaf 🙂 kraam på er!

Kommentera

