Vallning!

Har av olika anledningar tagit det lite lungt på träningsfronten av hundarna…

Dels för att jag själv inte varit så motiverad men sedan även för att Dusty är Dusty och han spelar det inte så stor roll med och Bowie. Ja Bowie har hamnat i en liten svacka, i vallningen har han mesat och varit mellan varven väldigt flamsig och tittig på mig, har inte alls känns igen honom där och i agilityn bara för galen. Har därför valt att ta en lugnare period med knappt någon träning alls, utan bara prommenader och någon gång ibland checkat av och sett om han varit redo att börja valla ”på riktigt” igen.

Ett par gånger har han fått sett på när Dusty vallat men inte han…

Idag bar det i alla fall ut igen till Tammy med Eros och hennes får och han fick valla och han var så där som jag mins honom. Mjuk och följdsam, men ändå med lite horn i huvudet mellan varven men ändå mer på och inte en massa bajsätande eller flams och trams! ME LIKE!

Kommer nog ändå se till att valla sparsamt med honom ett tag för att fortsätta hålla honom på den nivån som han var idag. Jag får som sagt ändp inte glömma att jag startade upp Bowie i vallningen i våras och har under hela sommaren och fram tills nu vallat väldans intensivt, nästan varje dag och de senaste veckorna 2-3 ggr i veckan. Sen är han ju ”bara” 2, men huvudet är som en liten bebis…. Suck suck.

Vi satsar i alla fall på att grunda mer och komma tillbaka till nästa år nu och börja tävla i IK1! =)

Dusty, han var lite för på idag, men har ändå börjat visat att han går frammåt igen. Känns kul måste jag säga! Sen kommer han aldrig att få samma känsla eller stil som Bowie, men älskar den bruna faran i alla fall. Han ser ju till att ge mig gråa hår och något att tänka på i alla fall.

Tammy med Eros vallade även de idag och det gick bra, men inte så lätt när hon blir nervös i andras närvaro… haha. SÅ kan det va. Efter gick vi en prommis med hundarna. Hanna och Pirko hade följt med och hon var så snäll och filmade oss idag.

Film finns än så länge på Bowie från olika tillfällen i vallningen i höstas. (dusty kommer snart)

 http://www.youtube.com/watch?v=uzsTv_uCw5w Bowies film.

Efter mycket om och men lyckades jag som sagt nu äntligen få till inställningarna på datorn så att jag kunde fixa med filmer. Skönt. Ibland hatar jag datorer!

Lite bilder från dagen i alla fall. Flera av bilderna har Hanna tagit men lånar dem! =)

Nu är det dags för sängen!

/Kram Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vallning!

  1. Therese skriver:

    Hej,
    Valla är så roligt önskar bara att jag hade mer tid att lägga åp det. nu har jag iaf hittat en vän som har får men dom är inte invallade men vi kan jobba med flanker, avstånd, lugnet och läggandet iaf. Lördag verkar bli nästa gång – längtar redan =)

    O vad fin Bowie är – börjar se ut som en riktig man nu.

Kommentera

