Dålig på att uppdatera…..

Mmm… Min tanke var ju att försöka att bli bättre på att uppa i bloggen… Vilket jag inte gjort….

Mycket har hänt. Har varit nere i underbara Skåne med en massa vallning, tränat hund i stora lass, Dusty har varit halt och bilen har varit trasig….

Inte så mkt mer att säga om det.

Idag så har vi varit på SSBKs klass 1+2 agilitytävlingar.

Är nöjd med dagens insatser, även fast vi inte fick några vidare resultat.

BOWIE:

Honom körde jag endast hoppklassen på. Han har inte kört så mycket agility och är väldigt het och har en hel del att öva på, bla hans plockepinn…. Men det är nyttigt att komma ut och testa att tävla för att få se hur ny hund reagerar och få kvitto på vad man behöver träna och vad som funkar bra och hitta hur man ska värma upp och ladda innan lopp. Och väldigt nyttigt för Bowie att vara i tävlingsmiljö och fokusera.

Hoppbanan var sjukt svår, så svår att endast 2 av över 60 ekipage kom in i mål nollade…. Tycker att banan var svårare än klass 2…. För mig var det lungt att lära mig banan, men när man har en grön hund i tävlingssammanhang var detta kasnke inte den typ av bana man vill ha med många fällor….Men men… Vi gick ut och testade. Disk vart det i alla fall. Lite för het och på, men har ändå en rolig attityd och kommer när man får mer kontroll över den där galenheten att bli rolig att köra!

DUSTY:

HO Loppet: Lungt och sansat var vår uppladdning och tänkte på Svantes fina ord om att vara lugn och inte tagga upp honom för mycket eftersom han då slår dövörat till…. Dusty tjyvstartade och det var bara att gilla läget (eftersom han inte är min riktiga tävlingshund längre i agility så sket jag i detta). Tyvärr gjorde ju detta att jag inte han placera mig bra så jag visa in i fel tunnelingång och han tog ju självkkart den…. Men fortsatte bara och fick till ett av hans bättre lopp i hans karriär efter detta så jag är trots disk mer än nöjd!!! =) Jämn och fin fart, lugn och sansad, lagom taggad!

AG Loppet: Märkte på honom redan från början att han var lite mindre på nu men körde samma uppladdning och vara lugn själv. Han tjyvade även denna gång, trots att jag var på honom mer, men startade i alla fall med honom. Nu märkte jag lite mer av hans vanliga tendenser att börja flyta ut men var på honom direkt och han tog detta mycket bra! I slalomet så tänkte jag springa ifrån honom och göra ett framförbyte, men stack lite för snabbt så han gick ur… helt och hållet mitt fel… men fick in honom bra igen och sen var han jämnsnabb resten av loppet så är nöjd. Lite missar och detta tog ju lite tid så vart sen totalt 10 fel och lite tidsfel… Men en 6:e placering vart det i alla fall.. =)

Är som sagt ändå nöjd med dagens aktiviteter med grabbarna!

Hanna med Pirko var med som sällskap idag och efter tävlingarna pkte vi förbi de djur som vi ska se till nu under sommaren, får och kalvar! Ska bli jättekul sen att få arbeta med dem! =) Lite bilder på dem nedan!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Nu blir det till att sova lite, jobbar tidigt hela veckan!

/Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dålig på att uppdatera…..

  1. Therese, Beda o Dimma skriver:

    Jag tror som du när vi väl har lärt oss att hantera piraternas galenhet så kommer det att bli riktigt skoj att köra agility med dom – men fram tills dess r det bara till att nöta… 🙂
    Kul att du uppdaterade din blogg 🙂

    Har börjat träna in LK2 mpment men det blir nog inte start där förrän till hösten så fram tills dess kör vi klass 1 tävlingar o vem vet jag kanske lyckas hålla nerverna i styr o kammar hem ett LP 🙂

Kommentera

