Dusty pinne och uppflytt i agilityklassen!

Tänk vad min lilla bruna kan ställa till med!

Idag på Väsby BKs agilitytävlingar tillsammans med Madde som var förare så lyckades de i agilitykloppet att nolla, hamna på andra plats, få pinne och inte vilken pinne som helst utan en uppflyttningspinne så nu är han alltså en klass 3 hund i agility!!!

Hopploppet var fint det  med, Madde fick jobba lite mer med honom och hamnade tyvärr lite fel vid slalomen så fick fem fel där, men var annars fin!

Vi tar allt från början… =) Eftersom jag inte satsar på Dusty i agilityn längre (eller i någon gren för den delen) men jag ändå var tävlingssugen så passade jag på att anmäla Dusty till klass 2 och Bowie till en hoppklass 1, mest för skojs skull. Bowie har jag inte satsat på agility så mycket så vi har en hel del att träna, men det är nyttigt att komma ut på tävlingsbanan och känna av vad som är bra uppladdning och tävlingsvana.

Madde skulle hänga med som sällskap men eftersom hon ska låna Dusty till Doggy agility cup nästa helg och Dusty gillar Madde och faktiskt går bättre med henne vissa gånger än med mig, troligen pga av alla konflikter vi har var det bättre att hon fick köra honom idag för att känna vad som är bra uppladdning mm… Och resultatet, ja, en bättre ersättare kunde jag inte hitta…. hehehe =)

Bowie då… oftast är det numera mest fokus på honom i bloggen numera… Kanske även mest natruligt eftersom han är den hund som ät min blivande duktiga tävlingshund och den hund som jag satsar på… Jo… Loppet började bra, kom in i en tunnel och så fort han dök in i tunneln så började jag ropa på honom för att få honom att INTE springa vidare och ta en annan tunnel (det hinder de såg i tunneln)…. Jag var i tid att få honom att göra rätt, men lilla Bowie som är tunnelkåt valde att inte lyssna och hellre ta en egen väg…. Så, nej idag var svartvit inte så duktig, men nyttig erfarenhet…

En trevlig dag helt enkelt…. Nedan lite gamla bilder på finaste Dusty! ❤

 

Kram Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Dusty pinne och uppflytt i agilityklassen!

  1. Hanna & Pirko skriver:

    Duktiga Dusty! Finns det på film kanske???

Kommentera

