Agilitytävling i Åtvidaberg

Kl. 04,50 ringde min klocka då det var dags att gå upp för att hinna med att åka till Åtvidabergs agilitytävlingar.

Hade redan varit uppe en sväng vid 04 då Sillen (Madde passade Carros grönisvalp på 9 veckor) började skälla då men som tur vad behövde ju inte jag gå ut med valp så jag kunde sova en stund till… =)

Sjukt tidigt, men iväg kom vi med hundar och packning.

Väl framme fick vi en utskällning av en av funkisarna som kom fram och bara slet upp min bildörr och skällde ut oss på danska att vi inte fick stå dör vi stod, men det visste vi redan försökte vi förklara och att vi bara skulle lasta ur allt. Hon fortsatte gorma på (utan att jag och Madde han reagera så mkt) och slutade med att hon smällde igen dörren och gick sin väg…..

Vi sket i henne och lastade ut våra saker och hittade en plats att sätta upp vårt tält på. Efter en hel del krångel var det uppe (hur jälva svårt ska det vara ibland, men vi får skylla på att vi inte satt upp detta tält på över ett år…) och då var det redan dags för mig att banvandra HOPP 2.

HOPP 2 Dusty:

Svår bana, inte alls i Dusty stil med ut och vända bana. Dusty är ju som en traktor, lite svårvänd…. =) Jag brukar vara noggran och tänka ut orentligt, men det var vamt och ska erkänna att jag var SSJUUUKT otaggad på detta lopp. Hade en dålig känsla redan innan loppet att det inte var bra och ja, det går ju verrkligen skitbra med den inställingen… not…

Även Dusty var svår att få igång, men han arbetade på okej för att vara han, lite segare mot vad han brukar kunna vara, men som sagt… nu var jag ju även ofokuserad…. Hör helt plötsligt när vi kör ”disk…”. Vi fortsatte och jag fattade inte förrän senare att det var jag som blanda ihop banan så att jag visa Dusty fel, vilket gjorde att han tog hindret från fel håll. Hoppsan… Så kan det gå… DÅLIG MATTE, Duktig Dusty….. =)

AGILITY 3:

Premiärloppet för Dusty i klass 3! Inte så mycket förväntningar. Rolig bana skitsvår slalomingång för Dusty, men det var bara att testa. Nu hade solen kommit fram och det var en lika tryckande värme som tidigare. Dusty startade bra, men lyssnade inte riktigt och kom på fel sida av ett hinder och det blev disk, men ändå nöjd med loppet fram till dess. Slalomingången klarade vi tyvärr inte och här vart han väldans seg. Därför tog jag bara och körde den och sen sprang vi av banan!

Trots 2 disk, Dusty är Dusty, inte så mkt att göra åt helt enkelt. =)

Ila och Madde körde de med. =) Då klass 1 tävlingen startade kl. 20,30 och Bowie hade start 87 av över 90 hundar var inte jag sugen på att stanna kvar eftersom vi ändå har så mycket att träna på … Så, ingen tävling för honom idag inte….

Däremot kompenserade vi upp det med att åka och träna lite vallning på väg hem så det var inte sååå synd om honom…. =)

 

Det kommer att bli kul sen när jag någon gång i framtiden faktiskt tränat upp  Bowie ordentligt i agilityn och kan åka iväg på lite tävlingar…. Detta år kommer att vara ganska fattigt med tävlingar, Dusty som inte riktigt håller ihop och Bowie som inte kommit riktigt så långt ännu…. men. Vi har kul och kämpar vidare!

Mina fina hundar som kämpar på med mig!

/Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Agilitytävling i Åtvidaberg

  1. Har länkat dig från min blogg nu, kram!

Kommentera

