GODKÄND VALLHUND Dusty!

Igår var jag och Madde med Mick och Sara med Oui iväg till Öllösa,  för att pröva lyckan på VPt!

Min uppladdning för Dusty var att inte valla på förmiddagen. För mitt eget egos skull hade jag bog tyckte det varit skönt, men vet att Dusty brukar gå bättre pass 1 av 2 så tänkte att vi kör på det… Tur att man har en till hund att träna med…. Bowie och Dusty får verkligen stå ut med mycket de… hahaha

Jag var faktiktiskt duktig och sov hela 7-8 timmar i sträck under natten, jag hade nämligen bokat in VPt i vetskap om att jag även skulle jobba natten så ifall det skulle dra ut på tiden och vi vart gokdända så skulle Sara tagit med Dusty och lämnat honom vid jobbet senare… Nu behövdes inte det som tur va. =)

Precis lagom när vi om fram så öppnade sig himmlen och det regna och regna och regna…. När Madde med Mick körde så hade regnet nästan gått över. Det gick bra men pecis vid fållan då Madde släppte ut fåren släppte hon grinden och vi höll andan eftersom vi var rädda att hon skulle missa att stänga den. Som tur var domaren snäll och sa till om det och Godkända vart de!! =)

Sara med Oui hade startnumret innan oss och ska jag vara helt ärlig så visst kolla jag på dem, men kunde nog inte riktigt ta till mig allt som hände på banan…. Godkända vart även de! =)

Vår tur då…. Dusty som alltid taight i hämtet, la honom runt kl. 14 ca då draget var åt det hållet. Sen tyckte han att han inte behövde lyssna så mycket på mina ligg så bra som jag vet att han kan göra, lite kottar i öronen, men ändå någorlunda kontrollerat om än lite för snabbt och ryckigt. Summan vart att vi totalt fick 8 poängs avdrag av hämtpoängen, alltså 42 poäng där. Tyckte han var lite för het för min smak så fick lägga honom lite kortare stunder för att lugna ner fåren lite som var otroligt snälla. Ändå fokuserad var han. Vid grind 2 så var dels jag lite snabb tror jag att skicka ut honom då jag visste att det var ett drag ut så något får missade grinden (men jäklar vad taight de gick genom det grindparet… hahaha).

Fållan in gick okej och fållan ut bra den med. =) Andades ut och domaren sa att jag skulle gå fram till henne med Dusty okopplad. En hämthund kom för att ta fåren av banan och den personen visslade med samma visselsignal som jag har som kom in kommando så Dusty tänkte först springa iväg till henne, men fick snabbt stopp på honom och förklara detta för domaren som sa att det var tur att han inte förstörde det med att springa iväg….  hoppsan sa…. =)

Så stämpel i stamtavlan och nu med titeln GK VALLHD PR Dusty kan han nu titulera sig som! =) Jag är sällan så stolt som jag var igår (och idag), min Dusty som är just Dusty, han kommer alltid att vara en bättre gårdshund än vallhund, men jag Älskar verkligen bruna skrutten så in i bubblan mycket!!

78 poäng totalt och vet inte riktigt plats ännu då det inte är utlagt, men någonstanns i mitten av startfältet tror jag vi hamna ungefär. Domaren har skrivit i protokollet: Hund med bra attityd mot djuren. Jobbar på bra. Gott samarbete

Kul kul! Lycklig åkte vi och jobba natt på jobbet. Hade ställt in mig på mycket eftersom det dels är sommar, men även en måndag att jag ev skulle behöva vara vaken hela natten, vilket rent teoretiskt skulle innebära vara vaken ungefär ett helt dygn, men sådan otur hade jag inte så fick sova någon timma hit och dit och det lilla gör verkligen underverk!

Fortfarande sjukt stolt över min Dusty som är min Älskade Skrutt i vått och torrt! Tack att du finns!!! <3<3<3

 

 

Kram Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till GODKÄND VALLHUND Dusty!

  1. Karin skriver:

    Å vad roligt, grattis Lisa! Dusty är verkligen en häftig hund, så roligt att det gick bra!

  2. Åhza skriver:

    Stort grattis från oss, roligt att det gick så bra!

  3. Grattis Grattis! Bra jobbat!

  4. Fållan skriver:

    Grattis till er bra jobbat =)…Det måste ni fira med tårta =)..

  5. Hanna & Pirko skriver:

    Grymt imponerad! Duktiga Lisan & Dusty!

Kommentera

