Vallning och uppdatering av hemsidan

Det är så mycket som händer hela tiden med en massa hundträning så jag prioriterar verkligen inte bloggen…

Tränar mycket hund just nu. Hundarna får arbeta på och båda hundarna, framför allt Dusty har nu tänt till på korna i Kräppla och tanken är att vi snart ska gå minst en nötkurs så kanske vi vågar oss på att köra VP senare i höst på nöt! Intressant och kul!

Annars går träningen frammåt. Bowie som jag tyckt är lite seg i utvecklingen mellan varven arbetar på och har nu börjat visa mycket mer eye än tidigare. På gott och ont. Kan i vissa lägen bli så pass att han tom låser sig lite för mycket. Idag var vi och träna med Tammy och hade med mig både filmkamera och vanlig kamera eftersom det var ett tag sedan, men tyvärr så regna det som satan så vart inget av med det…. =(

Bowie som jag tränat en del attityd med och inte så mcyket hämt, vilket jag borde gjort förvånade mig när jag testa detta med att faktiskt hålla ut och vara bättre än han brukar, så det var riktigt kul och lovar gott inför hösten då vi är anmälda till en del IK1 tävlingar! Vi har ju en hel del att öva på men man måste ju börja komma ut och börja tävla också för att se vad man behöver träna lite mer på. Visslor kan han ganska okej vid detta laget, synd bara att han dras med en matte som har svårt med höger och vänster så att hon visslar fel mellan varven så att hundstackaren blir förvirrad…. hoppsan…..

Aja, så kan det va….

Låna bilden ovan av Emma. I ösregn (!!!! man är nog ganska dum i huvudet som håller på men vad gör man inte??) tränade vi idag…

 

Dusty fick ett pass när det regna som värst…. Kanske inte så schysst men men. Dusty och jag har mest satsat på att valla på våra kor i Kräppla på sistonde och jäklar vad kul det är att han har tänt till på dem! Han håller fina avstånd och kan hålla djuren ganska så bra måste jag säga! Nöthund passar han nog ganska bra som! Han passar ju som sagt bra att vara en gårdshund och kommer aldrig att bli en bra tävlingshund i vallningen men vi måste ha nya utmaningar att arbeta mot! Vi arbetar vidare och nästa steg är visslor och att vara fortsatt lugn i vallningen och självklart fokusera på de fel och brister som han redan har.

En annan sak som jag nu bestämt är att för ett tag satsa på lydnaden lite mer med Bowie, han är omogen i agilityn och det är sååå jäkla trist att hela tiden hålla på och tjata på honom med att inte riva alla hinder. Därför tror jag på en paus och satsa på vallning och lydnad så att han får tänka på annat än att springa omkring och dumma sig på en agilityplan. Det är kul att träna lydnad med en hund som man inte behöver arbeta upp så mkt som jag behövt med Dusty måste jag säga… lite annorlunda. mer om detta någon annan gång….

Nu är det starx läggdags, ny jobbvecka om ett par timmar!

/Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

