Det blir inte alltid som man tänkt sig…

Det blir inte alltid som man har tänkt sig….

I helgen skulle jag bara ha Dusty och Bowie då Lira, min söta passhund är med Alex och leker…. En tjej som eventuellt är intresserad av henne skulle kolla på henne och Lottie ville hälsa på Lira och släppa henne på fåren… Det var tanken…. Tanken var god och jag skulle ha mina två grabbar och hjälpa till på IK1 tävlingarna på Mörkö….

Bowie var ju egentligen anmäld till den tävlingen men vi kom endast med på lördagen samt på 17e reservplats på söndagen och då han varit skadad kände jag hellre tog det säkra före det osäkra och valde att stryka honom. Han hade typ stukat en tå och eftersom jag har vilat honom har vi dels inte hunnit träna och att det första man gör gå ut och starta en tävling med mycket spring kändes inte alls bra, risk för ny skada kändes ganska stor…

Jag skulle i alla fall hjälpa till i fårhanteringen, så ut till tävlingarna skulle vi…

Igår på eftermiddagen då jag vaknat till liv igen efter att ha sovit då jag jobbat natt och var lite lagom trött ringde Alex och sa att Lass inte alls mådde bra, feber och AT var lågt…

Vi bestämde i alla fall att åka inte med henne och Alex plockade upp mig och mina tre hundar och så bar det iväg till Södran…

Väl där tog vi blodprover och det visade på infektion och ev att hon har Borelia/Anaplasma… Sjukstuga hemma hos mig vart det under natten med lite dropp för Lass… Så… Tur att min lägenhet är stor…. Hundrum vart det med Radna, Zorro och höglöpande Lizz….. Inte så lyckat ifall Bowie och Lizz skulle gjort små bebbar… =) Lira en egen bur för att inte störa sjukling och Sue och mina två grabbar i resten av lägenheten…. Jaja, vill man kan man lösa det mesta… =)

Vi bestämde i alla fall att eftersom Alex var tvungen att åka så skulle jag ha kvar Lass under helgen så hon skulle få slippa sitta i en trång bil i många timmar. Innan Alex åkte idag så åkte vi in en gång till…. På Södran fick vi vänta ett tag, var lite kul och annorlunda att sitta som ”djurägare” i väntrummet och vänta… =) Febern hade inte gått ner och vi röntgade henne för att se om hon ev hade en lunginflammation på G då vet tyckte då hon askulterade lungorna att det lät lite misstänkt… Röntgen var fin och troligen var hon mest påverkad febern… Hem med vila och medicinering och nu sen senare efter att ha fått de första tabletterna av antibiotika (fick en injektion igår kväll, skulle komma in idag ifall hon fortfarande hade feber) har nu febern gått ner och är nu bara 39.4*C… Ändå helt okej även om hon fortfarande är dålig.

Så istället för en fullspäckad helg vart det en lugn helg, mina grabbar verkar dock inte tycka att det gör så mkt, nyttigt med lite vilodagar för dem med…

Uppdatering kommer, men nu men nu verkar ändå det gå åt rätt håll med liten brun….

Kram Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det blir inte alltid som man tänkt sig…

  1. Hanna & Pirko skriver:

    Skönt att höra att febern gått ner!

  2. Hoppas lilla Lass kryar på sig o det snart 🙂

    Ska iväg o valla imorron – är så taggad. Hoppas att vallningen kommer att hålla i sig hela hösten o hela våren etc den här gången…så trist med så långa uppehåll som vi har men dygnet har ju bara 24 h…..

    Hoppas Bowies tå håller o att ni snart är redo för att ävla igen.

    kram

Kommentera

