Skåneresa och lite smått och gott…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jaha…. Så var det grejjen men att ha en blogg som man uppdaterar oxå…. Skitdålig är väl rätt ord för mig att summera det med.=S

Det är mycket som har hänt och händer i mitt liv just nu…. En del förändringar till det bättre, en del kanske till det sämre…

Aja, ska väl börja med lite av det som händer i livet annars då…

Alex och jag åkte förra helgen ner till Skåne på en skön tripp för att fixa lite inför Alex flytt ner och för att kunna träna lite. Vi åkte som vanligt efter jobbet på fredagen och kom fram vid 03 snåret, lite lagom möra. Lördagen ägnades åt diverse saker, bla koll av får på olika ställen samt självklart vallning med hundarna. Tränade på en del detaljer med mina hundar. Dusty som inte skötte sig var jag så sur på så han fick inte valla alls. Däremot min passhund Lira fick några små pass i hagen.

Lira passade jag åt Lottie. Hon var en ung tik som imorterades till Sverige men passade inte den som köpte henne så hon kom tillbaks till Lottie.  Då jag ville har jag under några veckor passat henne, mijlötränat henne och låtit henne få lite bättre självförtroende och tända till lite på får. Nöjd i alla fall och söndagen ägnades även den åt vallning, denna gång även hos Adreas men även hemma hos Lottie. IKEA hann vi även med den dagen… Dagarna bara svicha förbi som de alltid gör när man är där nere så måndagen kom med stormsteg och det var bara att packa ihop och dra hem igen. Älskade Skåne, bara älskar Skåne och att få leva på gård och ha får runt husknuten, men en dag, då kommer jag nog flytta ner…. =)

Resten av denna vecka har varit intensiv även fast jag varit ledig. Har hunnit valla en hel del mer under veckan. Har även hunnit med att plocka en hel del svamp och i torsdags så lyckades klant Dusty med konsttycket att få en fläkskada på insidan av låret typ en dm så det var bara att åka in och sy ihop skiten… Nu är väl han lagom glad att vara trattnisse, men så går det om man är klantig…. SUCK. I tordags var även Heidi och kollade på Lira när hon vallade och efter lite fundering och prat med Lottie är nu Lira såld till henne! ”Min” lilla skrutthund som jag börjat gilla mer och mer har äntligen fått ett eget hem att bo i och få utvecklas. Det var lite vemodigt att lämna ifrån sig henne och extra tomt hemma måste jag säga. Men så himla glad är jag! ❤ Kunde inte få ett bättre hem!

Har även i veckan fått klartecken att få skaffa får tillsammans med Madde och Mick så vi har planerat en del och fixat grejjer så idag var vi ute och börja stängsla in hagen. Ska bli jättekul!!! Hagen är inte jättestor men vi kommer att ha 4 får och på dem kommer det bli mest detaljträning och inte så mycket hämt och framför allt se till att de förblir bra och inte helt söndervallade… =)

Annars så sitter jag nu i sängen på jobbet, har en liten stund över, jobbar natt men ska snart ner igen. 

Ha det gött och ta hand om era hundar därute!

/Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Skåneresa och lite smått och gott…

  1. Rebecca skriver:

    Riktigt fina bilder!

Kommentera

