Handlingsplan i vallningen…

Snålt med uppisar, jag vet…

Jahapp…. Efter Karin kursen kändes det bra, vi har gått från klarhet till klarhet och en hel del småsaker reddes ut och vi fick en bra bild vad som det ska tränas mer på.

Efter helgens inte alls så bra IK1 tävlingar i Norrtälje är vi ändå erfarenheten rikare och jag kan bara beklaga för min stackars hund att han har mig som handler…. För jag tycker ändå att Bowie jobbade på relativt bra, jag vet att vi har brister och rutin, men han vill, ibland inte med mig men poängmissarna som vi gjorde nu i helgen är inte hans fel i detta fall utan bara mitt….. =S

Som exempel….. Vi missade grindar, vi missade linjer, jag missade i delningen och försökte mig på dumma delningsförsök, jag råka gå med hunden i delningen, ja listan kan göras lång….

Nu har vi ännu mer att träna på…. Men men. Jag hade som mål i år att starta några IK1or och nu har vi gjort det och sett vad vi behöver mer träning av….

Bowie behöver bla träna mer på att gå rakt och inte glida, träna mer på hämten och då framför allt på framdrivningen samt att lyssna ännu bättre på vad jag säger åt honom att göra…

JAG behöver träna på allt känns det som…. Som ex… Hur jag delar; hitta schyssta luckor, stå still när jag kallat in Bow, tänka på vilka djur han tar mm, LINJER (!!!)- Vart är linjen??? mm, ge rätt kommando och skilja på höger och vänster (hur fasiken kan det vara så svårt?)….. Men men… Idag är det nya tag helt enkelt!

Men vi är ju ändå nybörjare på tävlingsbanan båda två så vi får testa oss fram och lära av våra misstag och få nya erfarenheter tillsammans! Det jag gillar med hundar är att Bowie vet inte om hur katastrof jag skötte mig, han gjorde sitt jobb trots mina misstag och i hans värld var han duktig. =) Min lilla eller numer ganska stora sina Bowie! ❤

Dusty är nu invalid, halt efter att jag drog bort klon och får nu ligga i vila ett tag. Något som han inte alls uppskattar kan man väl lungt säga. Men så är livet om man är en klantig kelpie som gång på gång ska ta och skada sig…. Men ska väl vara glad att mina hundar ändå mest bara råkar ut för lite småskador, det kan man leva med liksom och tur i oturen är det ”rätt” hund som gör illa sig…  Min lilla skrutthund. ❤

Nu är det sovdags, ny dag med nya utmaningar väntar om ett par timmar!

Ta hand om era 4benta vänner! De finns där i ur och skur!

/Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Handlingsplan i vallningen…

  1. nifesojjosefin skriver:

    Känner igen det där med att det är en själv som brister. Särskilt när det kommer till höger och vänster!!! Stackars hund gör rätt men matte härjar på honom för att jag tror att han går fel. Skäms matte! 😉 Det är bara att träna på!

Kommentera

