Uppdatering….

Ja….. Jag uppdaterar ju inte bloggen speciellt mkt….

Mycket händer i livet, men har liksom varken ork eller lust att skriva om allt här.

Lite saker som vi hittar på är att vi skaffat får tillsammans med Madde Daleo och våra små fina tackor bor väldans bra hemma hos henne. Lite fuskigt, men väldans skönt att de bor så, jag slipper åka dit varje dag eller att vi har vissa dagar som man måste åka ut och kolla till dem. Madde kan se dem från köksfönstret. =)

Så med andra ord så blir det en del vallning.

Det som jag tycker är trist är att vi just nu är i en liten svacka, framflr allt Bowie och jag… träningen står still och Bowie är söt men ibland är han för mycket egen och trögfattad och ibland är han för lite, visst han har mycket känsla, men jag gillar inte hur han låser sig i för mycket eye mellan varven….. Vi nöter vidare  helt enkelt…

Dusty är Dusty och han är som han är, men med honom är jag ändå ganska nöjd med nu! =) (Tur att det nästan alltid är en hund som är ”bra” då). Han har okej attityd, sen har vi ju allt det andra, dåliga hämt, lite yvig, lyssnar ibland lite dåligt mm, men vi går sakta men säkert frammåt… Testat lite delningar med honom. Jag satsar ju egentligen inte med honom men det är kul att testa sig fram och se lite framsteg med honom i alla fall. Har nog som mål att försöka mig på att ta ett VP på nöt med honom nästa år om vi får komma tillbaka till Kräppla och valla på deras nötter, de passar honom lite bättre. Bowie har efter att han vart sparkad av en lite mer respekt än vad Dusty (dumkelpie) har.. hahah.

Har även hunnit med att dansa en hel del och vi uppträdde på Nordiska mästerskapen i irländsk dans och det var en sån jäkla kick så nu är jag sjukt taggad att träna vidare och kanske tävla till nästa år igen!! Synd bara att mitt knä pajjat ihop så just nu lite vila för mig….

 

Aja… Vi lever i alla fall… bilder och mer uppis blir det en annan dag!

 

/Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

