Planer och mål 2012

Lite av mina och grabbarnas mål för 2012

Vallning

Dusty: VP Nöt och ev köra någon NN1. Sen troligen testa att starta en IK1 med honom, men tävlingssatsa är det ju egentligen Bowie som jag gör. Fortsätta med det vi behöver träna på= allt…. =) Lägga till visslor. Fortsätta vara en bra arbetshund när vi har Kräppladjuren, vilket jag hoppas vi kommer ha även iår, annars kan vi inte göra ett VP nöt…

Bowie: VP Nöt. Vi kommer nog inte att satsa på att köra mer än detta om vi ens gör det. Han är egentligen lite för mjuk för att vara nöthund, men han kan flytta djuren på Kräppla, men har lite jobbigare att flytta dem än vad brudusa Dusty har… Fortsätta tävla IK1 för att vi ska få mer rutin och då att även jag testar att stå kvar vid stolpen. Eventuellt köra någon IK2 om jag känner mig mogen för det. =) Fortsätta träningen med allt…. =) Fortsätta vara en bra arbetshund när vi har Kräppladjuren.

 

Lydnad

Dusty: Ingen lydnadsträning för den grabben….

Bowie: Fortsätta träna inför klass 1 och troligen starta till våren? Sen får vi se vad som blir bonus… =).

 

Agility

Dusty: Har ju mer eller mindre lagt ner agilityn…. Hinner liksom inte med allt…..  Kanske träna lite smått och starta någon klass, men inte något som vi satsar på numer, vallningen är det vi satsar och tränar med Dusty nu.. =)

Bowie: Har länge funderat och velat fram och tillbaka om att satsa på lydnad eller agility och så var det vallningen också och inser att vi inte hinner med allt. Får se, men tror inte att vi kommer hinna satsa på agilityn…. tyvärr.

 

Bruks

Dusty: Mer som aktivering kanske lägga något spår, och skulle han bli bra (är duktig men la typ bara ett spår förra året) så blir det kanske en start i FH spår iår???

Bowie: Mer som aktivering kanske vi lägger spår. Om det går bra kanske en start i Apell spår eftersom vi ändå tränar lydnad?  Vi får se…

 

Lisa

Så var det mig själv då….. Jag ska ta tag i mitt liv och komma ur min svacka som jag är i nu… Nummer ett…. Sen tänkte jag fortsätta att satsa lite på irländska dansen som är kul, men även ta hand om mig själv med träning och börja klättra igen med några vänner. Alex och jag klättrade innan jag skaffa Dusty, var över 6 år sedan alltså… men det är kul!

 

Sen får vi se vad som händer med detta år. Vad jag hoppas på är att det ska bli ett bättre år än vad 2011 varit,

 

Kram och ta hand om era 4-benta vänner. =)

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Planer och mål 2012

  1. Josefin skriver:

    Ingen agility??? Det måste gå att kombinera? Det bara MÅSTE! 😉 Det vill i alla fall jag. Inte lätt att hinna med sig själv när man är sådana nördar som oss. Har nämligen själv sagt mig bli bättre på att ge mig lite ”egentid”! Lycka till med planerna!

  2. Åhza skriver:

    Meh! Ingen agility? Vafan!!! ;-D

  3. Lisa och hundar skriver:

    Hehe. Vad söta ni är!! Ja det skulle jag också vilja men ingen av mina hundar äe så roliga kandidater för det… =( Dusty är Dusty och håller inte ihop så bra och även om jag nu lyckas plocka upp honom till 3:an har vi inget att hämta där nu….

    OCh Bowie är Bowie… Han är så tråkig att han river så förjäkligt…… Plus att jag inte hinner…. Men vi får väl se hur det känns…. Året är mkt ungt…. =)

Kommentera

