Uppdatering….

Ja vi lever…..

Men uppdaterar visst inte bloggen så mkt…

Men…vi tränar på med vallning och har även beslutat att på allvar nu ta upp agilityn igen med Bowie. Så…. Nu är slalombågar beställda för att vi ska kunna fokusera på rätt saker och gå vidare och få ännu bättre slalom snabbt och har en bra plan med kontaktfält och håller även på att utarbeta en hållbar plan med Bowies rivningar med hoppteknik…..

Sen är det även vallningen som vi fokuserar på…. =)

Har bestämt att jag inte kommer träna lydnad eftersom jag inte alls tycker det är kul med Bowie men eftersom Madde med Ila vill ha en hund att köra lydnad med och Bowie är nästan klar för en klass 1 får hon nu fria händer att leka med honom! =) Såå….. Madde och Bowie kanske vi får se på lydnadsbanorna senare iår! ska bli spännande att de! =)

Mkt hundträning blir det men det är kul det och så mycket lättare när det går åt ljusare tider! =)

 

Dusty är Dusty och vi tränar vidare mest med vallningen som fokus och vi ska verkligen försöka oss ut på valltävlingar i år…. =) Sen om det blir IK1 eller NN1or…. Ha det får vi se… men mycket kan man säga om den hunden, men jag älskar verkligen den bruna skrutthunden som kom in i mitt liv som han gjorde!  ❤

Gillar ju självklart båda, men Dusty kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Helgen har gått i vallningens tecken, träning både lördag och söndag. Blir ju lite mörkt ännu så tidigt på kvällarna, så blir inte så mkt i veckorna.

Nu blir det soffhäng och laddning inför en ny jobbvecka.

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Uppdatering….

  1. Vilken bra deal!! Med lydnaden!! Måste säga att vår agility går bättre o bättre o jag tror att det beror mkt på lydnadsträningen. Dimma får verkligen lära sig att hålla ihop både knopp o kropp i den träningen.

    O DImmas hoppteknik – jag ser en skymt av den numera!! Är hon inte trött så river hon faktiskt inte så mycket. Jo när jag är otydlig i min handling o det är en sväng – förståligt alltså 🙂 O då Bowie o Dimma är rätt lika så är jag säker på att han fixar till det han med. Det roliga med Dimma var att när vi tränade hopptekniksövningar så såg man inte en skymt av att hon hoppar dåligt…så jag fick hitta på egna övningar för att träna upp henne, mest är det bakbenen i staketövningar som hon faktiskt inte lyfter. Precis som att hon inte förstår att hon vet hur man gör.

    Visst har ens första hundar en speciell plats i ens hjärta även om de driver en till vansinne med sina egenheter. Dusty o Beda hade kanske varit ett passande par 😉

    Kul att du uppdaterade din blogg -ser fram emot nästa inlägg! 🙂

Kommentera

