Uppdatering och lite valltävling =)

Usch vad dålig jag är på att uppdatera…. Känner så lite lust att uppdatera och sitta vid datorn och blogga….

Dusty har i flera omgångar varit väldigt halt och haft ont i sina carpus och eftersom jag röntga honom för ca 1,5 år sedan ena benet när han bröt två tår vet jag att han redan då hade början till artros i alla leder på det benet. Så det kan inte vara så mkt annat än atros men när jag väl hade bestämt att kolla upp honom för att börja ge chatrophen injektioner blev han mirakulöst ohalt även vid belastning så avvaktar än så länge. Detta har betytt att han vilat en hel del och bestämde att lägga ner honom för tävling just bara för att jag inte vet när han kommer få ont igen. Lite synd eftersom det skulle vara så kul att köra nöt med honom men ,men…. inte så mkt att göra…

Bowie har jag ju även tävlat lite nöt med istället. På nöt har han haft det lite svårt. Testa NN2 men det var mycket tunga djur och han hade det jobbigt. Även senaste NN1an som vi startade var det jobbigt att flytta djuren på och det som är intressant är att han byter beteende när vi kommer ut på tävling och blir mycket mer passiv och eyear dem mer än vad han gör hemma…. Ska fundera lite på detta, hemmadjuren okej men inte tävling? Och då är det ofta lite ”lättare” djur att flytta för att de oftast är av mjölkras och inte köttras…. Mmmm….

Har ju även tävlat lite IK1os och ÄNTLIGEN har vi börjat få till det på tävling!!! Jag har börjat ta det mycket lugnar och är inte lika nervös längre och det märks verkligen!

I helgen var det tävingar i Bråfors Fagersta och lördag så fick vi vårt efterlängtade föstapris! Okej runda, lite småmissar men mycket glad då det var drag åt typ alla håll och många som tappa djur eller bröt. Vi skrapa ihop 85 poäng och kom på en tredje plats av 25 starter vilket kändes bra! =)

Idag så startade vi igen. Hade bestämt mig för att dels skicka Bowie vänster (Brukar mest skicka honom höger för att jag tycker det känns bäst, men sist vi träna hämt slog han ut mycket bättre på vänster än höger… =))). Hade även bestämt mig för att vara lite galen och skita i poäng helt och hållet men träna att stå kvar vid stolpen för att träna inför IK2 och att se vad vi behöver träna mer på.

Lite småsaker behöver rättas till och tränas på och även jag ska sluta vara slarvig och säga fel kommando på höger och vänster (stackars hund!) men även idag fick vi helt okej poäng!!! =)

48 (!!) poäng i hämtet med endast två poängs avdrag i framdrivningen, lite poängtapp i fösningen, full pott på drivning och delning och lite miss i tratten (klant Lisa). Fick ihop 82 poäng och kom på en 12 plats av 45 starter. Var glad för jag höll mig till planen och att det ändå gick bra så nu är det vi som kommer att tävla och debutera i IK2 om en månad ca! =)

Nu är det annars mkt på G. Ska flytta till en annan lägenhet om en vecka och det städas för fullt här hemma. Nu laddas det för en ny jobbvecka med mkt att göra.

 Image

 

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

