2013 här kommer vi….. =)

Har verkligen inte känt någon vidare lust att blogga på vääldigt länge…. Men ska göra ett uppsving nu… Eller försöka i alla fall. Det är kul att kunna gå tillbaks och se vad man gjort och se framgång och motgångar…. =)

 

En sak som jag äntligen fixat är en ny kamera. Min gamla var riktigt gammal och köpte en begagnad Nikon D300, en semiproffskamera som jag testat tidigare men nu när jag äntligen fick den blev jag verkligen besviken. Funka inte alls som jag ville och knapparna kändes fel mm… (Bytte från Canon till Nikon). Sen då när jag fick testa den var det bättre objektiv än de jag hann skaffa men kände som sagt nästan på en gång att jag inte gillade kameran. Det hela slutade med att jag sålde kameran och köpte en Canon 7D. Nu är jag nöjd och kameran och den hänger med i ur och skur! Vi håller på och lära känna varann och bilderna blir bättre och bättre så känns kanon. 

Annars hundmässigt så finns det både lite gott och tråkigt…. Det trista är att Dusty är Dusty… Han är helt enkelt slut som hund i kroppen och har ont lite överallt, i tår, handleder, rygg och ben…. Skittrist men inte så mkt att göra åt och han är nu på rekommendation av veterinär pensionerad, dock så får han arbeta på och träna vallning, han är inte den hunden som mår bra att inte få arbeta, för det är hans liv, men det blir inte 7 dagar i veckan längre som tidigare….Och inte heller så får han tävla längre, inte för att det gör så mkt för honom tror jag… men men… Synd att hundarna blir gamla så fort… Älskade skrutthund. ❤

 

Bowie däremot går från klarhet till klarhet. Denna vinter har han fått vara i vila och det verkar ha gjort susen, är ganska het i vallningen och vi har börjat arbeta med de saker han har lite problem med såsom att han fastnar i sitt eye mm och det verkar som att en hel del håller på och lossna nu så ska bli så himla kul att tävla i sommar. Vi kommer att börja tävla i IK2 och det ska bli skitkul att börja utvecklas där!

Massa som händer, fåren våra har fått lamm och det är vallning och åter vallning som vi pysslar med när vi inte jobbar, sover, fixar med fåren mm…. =)

Bild

Bild

Nu dags för sängen! =)

/Lisan och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

