Lugn söndag

Idag har grabbarna grus och jag haft en lugn dag. Skönt! 🙂
Dagen började med att tidigt och gick ut med hundarna på kisspromenad. Utanför huset ser jag att de börjar spåra och fått vittring på någonting och kallar in dem på en gång. Så glad att kunna kalla in trots att de börjat ”jaga”…. 🙂 inte alla hundar som klarar det.
Hundarna lösa vid min sida och ser då en räv som springer iväg med ett rådjur som jagar räven! Att vi hade hare och rådjur visste jag för de träffar vi med jämna mellanrum men räv…. Kul i alla fall med lite djur liv. Varken haren eller rådjuren är rädda för mina hundar, vi brukar stöta på varann med jämna mellanrum och de känner väl säkert igen oss och vet att de inte jagar dem men detta var en spännande upplevelse. Och det bästa…. Mina hundar bryr sig inte och vi kunde lungt fortsätta med vår morgonkiss utan hetsiga och jaktgalna hundar. Inser hur otroligt lyckligt lottad man är att ha sådana hundar som inte bryr sig! Annars varit skön dag. Lång skön promenad i skogen blev det och hundarna hitta självklart en stor pöl med vatten att doppa sig i… 🙂
image

Mysigt att strosa runt och se livets små under som detta lilla ägg ex… 🙂

DSC_0273

Annars har jag även hunnit med att städa ut bilen. Högst nödvändigt kan man väl säga…. Stora hårtussar och smuts…. Tur att det är en riktig hundbil…. Hundarnas bur har länge behövt en renovering. Varit rostig och eftersom den verkligen passar in i min bil på cm vill jag ju vårda den… Så eftermiddagen har den fått lite kärlek. 🙂 avrostad, fått rostskydd och sedan spraymålad med ny svart färg. Bara underplattan kvar att byta sen är den som ny! Känns skönt att få det gjort!

DSC_0276

Självklart kunde jag inte klarat jobbet utan en Cola… Hitta en med mitt namn på så den ska jag nog spara haha…. 🙂

DSC_0275

Nu blir det middag och uppladdning inför Sveriges final i hockey ikväll! Skön söndag helt enkelt!!!

Laddar inför ny vecka med jobb och sen framför allt årets första  valltävling torsdag och fredag, vilket ska bli kanonkul! NN1 ska bli kul att se hur det går. 🙂

/Lisan och
hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

