Årets första valltävling avklarad och mycket nöjd matte! :-)

Efter en lite halvstressad onsdag åkte grabbarna grus och jag iväg. Väl framme i götbrunna kunde vi inkvartera oss i Dannes husvagn. Väldigt smidigt att kunna göra så och Danne, Lena och jag brukar ha riktigt trevligt! 🙂
Vi hade inte organiserat oss så mkt denna gång med maten så mkt mat hade vi alla med oss…. 🙂 bra… Då visste vi att vi inte skulle svälta ihjäl i alla fall hahaha… 🙂

Dag ett och första tävlingsdagen då. 🙂 en fin klassik nötbana och de första flockarna var ganska svåra och lite motstridiga…. Vi fick en ny flock (samma flock går tre gånger på raken) så var lite nervös…. Det visare sig att det behövde jag inte vara! Bowie var så himla fin, tog tag i djuren mkt fint, höll dem bra, arbeta på som bara den och höll ihop den väldigt fint! Vi missa inga grindar och någon liten miss av mig blev det som gjorde att vi tappa några poäng… Men helheten! Vilken runda! Var riktigt nöjd! 🙂
Det slutade så bra att vi kom på en andra plats med två poäng efter den som vann och med första pris och även kvalpoäng till nötcupen! 🙂 älskade Bowie vad glad jag var! Väldigt rolig känsla måste jag säga! Kul med kommentaren jag fick på protokollet med…. ”mkt bra vallning”

image

image

Bowie håller koll på tävlingen

På kvällen hade vi mysigt med grillning och småsnack…

Idag var det omvänd ordning på banan. Det började med att man skulle fålla ut djuren, göra banan, ställa upp djuren springa till utställningsstolpen 100 meter bort, skicka hunden på ett hämt och sen fålla in dem. Bowie började mkt fint även denna gång men var mkt trött vid hämtet och där någonstans kroknade han och tog slut. Han orkade inte riktigt hålla ihop och orkade inte trycka på dem lika fint som tidigare och mkt drag gjorde att han inte heller orkade hålla kvar dem på linjen. De kom fram i alla fall och han precis öppna fållan när tiden tog slut. Så inte lika många poäng idag. Men många hundar hade det jobbigt i slutet. Känslan trots detta var att tills han tog slut var det mkt bra så kan bara blicka tillbaks och vara helnöjd! 🙂
Domarkommentaren från idag… 🙂

image

Hem och sova lite, ska jobba natt… Bowie trött och somna vid min sida och när jag vakna låg han kvar där….

Dusty och Bowie har haft ganska okej dagar och även jag… Dusty tyckte nog hemskt synd om sig själv men fick ett litet spår så det var inte så synd om honom…

image

Lisan och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

