Fårfix och annat smått och gått…

Det händer mycket i mitt liv fast ändå inte… Massa saker att göra hela tiden men ändå inte…… 🙂

Igår tog jag tag och klippte alla våra får. Tanken var att vi skulle anlitat en kille men efter lite missar och annat strul blev det inte så…. Eftersom det är jobbigt att klippa och sätta fåren ner och jag själv inte är jättesnabb på att klippa gjorde jag en egen klippstol. 12 tackor skulle nu klippas. 🙂
Gick över förväntan måste jag säga!
Dels tror jag att det beror på att de äldre tackorna vet vad det innebär för de stod stilla och var duktiga medan de yngre trilskandes mycket mer. Sen hade många redan börjat tappa päls under magen så gjorde saken lite lättare. Men tre timmar tog det så var ganska nöjd eftersom jag trodde jag inte skulle hinna med alla samma dag.

image

Min klippstol och en inte helt nöjd tacka här klippt! 🙂

image

Hela ligan efter klippning!

Ingen rast och ingen ro. På kvällen bar det iväg och träffa ICgänget för träning. De ska till Åland på gig (jag ska tävla den helgen). Tyvärr var lokalen vi brukar träna i stängd så blev träning på gräsmattan! Lite tungt att dansa men med bergsprängare som Anna hade med sig funka det kanon!

image

Ganska mysigt också för den delen.

Idag är det mer fixardag innan det är natt pass på g. Ska ju åka till Alex i september och tänkte vara ute i god tid med att fixa pass. Mitt gamla har gått ut och man måste visst ha pass för att åka till England. Trodde det räckte med körkort i Europa numera men tydligen räknas inte det som giltigt leg…. Lång väntan…

image

Väntat i en och en halv timma så börjar bli min tur snart…. Men man kan inte direkt säga att de är så himla effektiva…. Aja. Glad i alla fall att jag fick reda på detta nu och att jag är ute i god tid.

Kram Lisa och hundar

Det här inlägget postades i Inlägg. Bokmärk permalänken.

Kommentera

